Rutiner

Fick frågan om jag kunde skriva ett inlägg om rutinerna vid ett meting. Jag tar denna dag!

06.00 fordring. Ser alltid till att vi fodrar 06 då jag inte gillar att hästarna får stå och vänta på sitt foder om andra fodrar tidigare. Då tar vi av nattlindorna täcken och ryktar. Sedan går vi en promenad så de får röra på sig, under tiden mockas boxen. Efter det äter jag frukost och klär mig samt fixar håret.

7.30 tillbaka till stallet, rykta Puff igen och börja knoppa. Det går fort för mig stt knoppa cirka 10-15 min. Fixar och donar så han glänser med hjälp av barnolja och pälsglans. 8.10 börjar Elin leda fram honom och jag går igenom ritten i huvudet. Hoppar upp 8.25
Start 8.56! Rider inte fram så länge, energin ska vara kvar alla dagar och det vi inte kan innan vi kom ner kan vi inte träna på under framridningen.

Sedan är det ett långt break till Oj Oj klockan 15.44

Men vid 10 ska Oj Oj ut och gå igen och alla Puffs saker ska putsas om. Vid 13 blir det promenad med båda och mockning igen sedan får de lunch.

14.00 rykta och knoppa och dalta med honom så han känner sig som en prins han gillar att man riktigt pysslar med honom.
14.55 börjar Oj Oj skrittas fram av Elin och 15.10 hoppar jag upp. 15.44 startar jag. Efter det skrittas han av ordentligt för hand och sedan svampas av och då är boxen mockad igen när han kommer tillbaka, självklart Puffs box också. Putsar Oj Ojs saker klart och mina stövlar.

Vid 17 blir det återigen promenad med båda och igen promenad vid 20-21 sedan är det kvällsfodringen med mockning och på med nattlindorna och täckena.

Såhär ser mitt upplägg ut! Under den lediga tiden tittar jag på andra ekipage och äter såklart själv. Det kan bli förändringar men då är det bara att gilla läget och fokusera mer kan man inte göra.

Nu upp och hoppa idag är det tävlingsdags!



0 Kommentarer till "Rutiner"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0