Sto - valack - hingst

Fråga: En fråga som inte har med inlägget att göra. Föredrar du valacker före ston eller är det bara en tillfällighet att du bara rider valacker?
 
Svar: Hej!
Jag har faktiskt ägt ett sto, min allra första ponny, Farabella, världens sötaste och snällaste förs!
Det går ju prat om att ston är så tjuriga och tvära men när man väl får dom på sin sida så är de ljuvliga. Men jag vet faktiskt itne om det stämmer, tror det är som oss människor vi är olika oavsett kön.
 
Men jag trivs väldigt bra med att rida valackar men det är inget som har blivit "planerat" vid köp att det just måste vara en valack.
 
hittade ett inlägg om just valet av valack-sto- hingst här: http://www.tidningenridsport.se/Blogg--debatt/Bloggar/Sofia-Nelzen/2012/3/Hingst-sto-eller-valack/ 
 
Ichi som vann 7års klassen i dressyren Falsterbo är ett sto, Adrenalin c-ponny som min vän Moa rider som vann NM är också ett sto.
 
 
 Killarna som vart i stallet senaste tiden är dock väldigt omtyckta av mig =)
 
 
 
 
 


0 Kommentarer till "Sto - valack - hingst"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0