Svenska Ponnyderbyt

 
Det är mycket som händer just nu, så dags att börja styra upp planeringen lite. Nästa torsdag åker vi ner till Skåne för att delta på Derbyt, riktigt taggad!
 
Målet med OJ OJ:
Han är så jädrans fin nu och vi har bra känsla efter NM, jag satsar fullt och vill ner och visa upp oss ordentligt.
Jag ska försöka få till programmet i FEI Mästerskap bättre som finalen går i , mästerskapsklassen är det svåraste för oss. Och ja absolut är målet A final med honom.
 
Målet med Puff
Det blir vår andra start någonsin, men vi känner varandra bra nu på hemmaplan så tror inte det ska vara någon större fara. Svårare att veta hur han reagerar att sova i tältstall och hur han tar omgivningen. Men han får ju Oj Oj med sig så han får lära sig av honom ;) Satsar mot A final med honom också i hans LA cup, han är så fin hemma nu så jag tror på han.
 
Det som även är kul med derbyt är att vi är ett gäng härifrån Flen som åker, Jag med mina två, Nora ska delta i dressyren med sin b-ponny Gin, sedan mina hoppkompisar Linnea & Linnea ska också tävla!
 
Sedan träffar jag ju såklart de i nationellarundan som jag känner efter alla meetingar vi vart på.
 
Det svåra med mig är att jag inte håller ihop det hela vägen, måste kunna få sista dagen som är finalen att hålla linan hela vägen ut.
Förra året på SM låg jag 2a till sista dagen, slutade 4
Derbyt förra året OJ OJ , seger första dagen, 2a andra dagen och sedan 3a i finalen
NM i år, 4a , 2a 4a.
 
Måste våga satsa i finalen och ha samma energi och ork kvar, Våga säga att jag rider för medalj, inte mesrida.
 
Bilder ifrån derbyt 2012
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


2 Kommentarer till "Svenska Ponnyderbyt"

Maja Skriver:

Hej Lina! Det är en sak jag har funderat över, och det är vad händer om du går in och vinner derbyt och om du vinner SM? Kommer du fortfarande ha kvar Oj Oj då tills du är arton eller tror du att er tid är över då?
Din blogg är så inspirerande och du är min förebild! Lycka till på meetinget och SM, jag tror på dig! :)
/ Maja

Svar: jadu, det vet jag inte riktigt ännu, tar ett år i taget =) kram!
Lina Dolk

2013-07-10 | 15:23:07
Maria Skriver:

ledsen Lina, men jag råkar veta att du låg 4 efter de två första kvalen på SM ifjol...;)

Svar: ajdå då har jag dåligt minne! :P
Lina Dolk

2013-07-10 | 16:19:52





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0