"Min allra största förebild – Lina Dolk "

Förstå min känsla när jag läste detta, vilka fantastiska ord! Jag blev så glad när jag läste detta så jag var tvungen att lägga det i min egna blogg <3 Känner mig så glad att jag kan motivera folk att fortsätta kämpa!
 
http://merlinsdagbok.horseworld.se/2013/06/26/min-allra-storsta-forebild-lina-dolk/#comment-12
blogg http://merlinsdagbok.horseworld.se/
 
"Jag ser inte upp till någon av alla elitryttare, inte RGB, inte Malin B, inte Tinne, inte Kyra, inte någon av dem. Jag ser upp till en tjej som faktiskt bara är ett år äldre än mig. Hennes namn är Lina, Lina Dolk. Jag har följt Linas resa med sina hästar ett x antal år, och under resans gång har jag lärt mig mycket genom att läsa hennes texter. Denna tjej har hjälpt mig genom mycket, och det menar jag. Jag har väldigt många gånger hittat motivationen igen genom henne, genom hennes texter på hennes blogg. Jag har aldrig pratat med henne på riktigt, eller träffat henne. Vi har chattat på FB och jag har sett henne på håll om det räknas, vad vet jag.

Jag tycker att Lina är en stark människa som vet vad hon vill, och står för vad hon tycker och tänker. Hon bjuder även på sig själv, och det tyder på att det finns många goda sidor hos samma person. Jag ser helst personer som faktiskt kan öppna upp sig till 100%, men lika snabbt dra tillbaka. Inte såna som kastar skräp på andra, jag vill se såna som pushar. Såna som Lina.

En stor dröm för mig under många år har varit att träffa Lina, och vid ett tävlingstillfälle tävlade min mamma och Lina på samma tävling. Jag hade gått förbi deras transport utan att lägga märke till att det faktiskt var den, och att det faktiskt var hon som var där. Det var faktiskt något som jag kom på för inte så länge sedan, och om jag hade kommit på det på stället hade jag givetvis gått fram och berättat vad jag tycker om henne. Jag har lärt mig att öppna upp mig genom henne. Det är faktiskt grymt hur människor kan lära andra genom att skriva, inte prata, inte ses.

Jag har även fått mer energi av Lina. Hon är ett energiknippe full av glädje. Hur hon orkar med allt, det tycker jag är grymt. Jag tycker att det är grymt att hon delar med sig av lycka, och av sorg. Om det går illa på en tävling så kan man inte läsa sig till att det har gått illa, hon bara kör, igen och igen. Tränar och tävlar igen. Hon säger aldrig att det var hästens fel, hon har aldrig genom något inlägg skyllt på djuret.

Man är en grym ryttare om man blir uttagen till NM, där Lina är och tävlar denna helg. Jag håller tummarna stenhårt, och hoppas att det går bra!!! :)"

 

 


3 Kommentarer till ""Min allra största förebild – Lina Dolk ""

Fanny Skriver:

<3

Svar: <3
Lina Dolk

2013-06-26 | 20:59:01
Blogg/Hemsida: http://merlinsdagbok.horseworld.se
lisa Skriver:

Jag skulle vilja skriva exakt samma som henne , du är underbar <3 fortsätt mot toppen det är där vi vill se dig<3

Svar: <3
Lina Dolk

2013-06-26 | 21:25:24
Anonym Skriver:

Fina ord som du är värd!

Svar: <3
Lina Dolk

2013-06-26 | 22:07:49





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0