Min kära mentor!

Idag hade vi sista lektionen med min mentor som vi har haft 3/4 gånger i veckan sen 6an. Han har varit våran SO lärare och jag vet inte hur många gånger jag har dragit mig själv i håret och kämpat mig igenom hans enorma uppgifter. Han har även varit min mentor, jag och två till i nian har haft honom.
 
Han har hjälpt mig med så himla mycket de 4 år jag gått på denna skola, nu är det mindre än två veckor kvar och jag ska lämna min underbara klass, skola, lärare och mentor. Han är den bästa läraren vi i 9B har haft och han är en sån människa man bara kan tycka om.
 
Han försöker alltid göra det bästa, och han ställer alltid upp för alla spelar ingen roll vem du är. Vi har haft djupa diskutioner i det mesta och det tackar jag gud för!
 
Idag, sista lektionen står han och berättar om hur  vi som klass har utvecklats ifrån jobbiga 6or som fick en lärare att gå in i väggen till att ha blivit en mogen underbar familj. Sen mitt i allt tittar han på mig "Lina, tack för allt du är en klippa..." Han fortsatte och fortsatte, jag tror aldrig någon har sagt så fina ord om mig tidigare. Inför resten av alla 28 stycken som satt i rummet säger han det. Jag kunde inte håla tillbaka tårarna, sen satt alla och grina. Ja till och med killar som vägrar att visa känslor!
 
Stefan som han heter är ett stort fan av U2 vi har lyssnat på deras låtar så många gånger tillsammans med klassen, kopplat till religion osv.
 
Han spelade upp några låtar för oss jag jag vet att han har legat på nätterna och grubblat över varenda liten mening i dessa låtar och tänkt på budskapet och spela upp det för oss för att vissa vad han tycker och tänker. Även en Kent låt som han spelade upp!
 
 
Tack Stefan för dessa år! Ta hand om dig, jag kommer att hälsa på så du blir inte av med mig helt!
 


1 Kommentarer till "Min kära mentor!"

Anonym Skriver:

åh vad kul men sorgligt samtidigt <3

Svar: <3
Lina Dolk

2013-05-28 | 21:58:31





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0