skydd i hagen

Fråga: VARFÖR har du skydd i hagen? Ännu en som förvandlat en klen dressyrhäst till en porslinsfigur... Var är vintertäckena?
 
Svar: Hej
 
Att OjOj har skydd beror på en  helt enkel anledning = han behöver det. Han är väldigt busig i hagen och trampar sig lätt eller slår sig själv på bena när han flyger till i luften. Ett sätt att undvika dessa skador som kan ske är att ta på honom skydd, istället för att han ska skada sig och behöva vila.  Klen porslinfigur? Oj Oj är en väldigt kraftig ponny med en väldig massa med muskler livslevande jag lovar  ;)
 
Vintertäckena ligger på hyllan i sadelkammaren, vill du veta vilken hylla också ? =)
Ha en bra helg!
 
E-type ( bruna hästen bakom) går utan skydd då han inte behöver det. Skydd används på de som måste, jag gör det inte för att det är kul utan det finns en anledning.
 
 
 


4 Kommentarer till "skydd i hagen"

Elise Skriver:

Vilken jobbig människa... Bry dig inte om sådana kommentarer för vi alla vet att du gör det absolut bästa för dina hästar!

Svar: alla tycker vi olika har jag märkt här i bloggen ;) tack!
Lina Dolk

2013-05-17 | 18:41:00
Blogg/Hemsida: http://eliisevogniild.blogg.se
Ebba Payne Skriver:

Bra svar! ;) Ingen idé att tjafsa med sådana människor! Du kan dina hästar bäst och du gör vad som är bäst för dem!
Btw, bra blogg och grattis till vinsten (bättre sent än aldrig att gratta!) ;)

Svar: tack ebba!
Lina Dolk

2013-05-17 | 18:56:17
Blogg/Hemsida: http://ebbapayne.devote.se/
JennyM Skriver:

Hehe jag fattar inte problemet när man är rädd om sin häst?! Det finns hästar som inte får gå ute alls.. Min går även han med skydd och han verkar inte tycka att han är gjord av porslin för det.. ;)

Svar: Är du säker på att din inte är en proslinhäst då?;)
Lina Dolk

2013-05-20 | 02:32:44
Blogg/Hemsida: http://jmdressyr.se
JennyM Skriver:

Haha ja så vitt jag vet kan inte porslinsfigurer leka svarta hingsten i hagen ;) förstår att du är rädd om din fina ponny lina.. och jag är säker på att han inte är ett dugg bekymrad övar sina skydd ;)

Svar: tror inte det jag heller ;)
Lina Dolk

2013-05-20 | 20:40:39
Blogg/Hemsida: http://jmdressyr.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0