Svar på frågor

Fråga: 1. Vad använder du för bett? Olika för varje häst?
Svar: ja jag har olika till dom då de trivs med olika. Jag barnårens bytt bett på Oj Oj till ett tvådelat bett som är smalt, innan gick han med tredelat. Ove har ett två delat med lösa ringar och Puff ett tredelat.
 
Fråga 2. När får man veta villa som får rida SM i sommar? Vart hittar man det isf?
svar:  först gäller det att kvala över procentkvalgränsen sedan för b-ponny stt vara bland de 15 bästa, c-ponny de 25 bästa  och D-ponny de 40 bästa. Man tar sina två bästa resultat och får ut ett medelvärde, jag tror mitt ligger på 69% just nu och känner mig säker på en plats till SM. Listorna kommer ut senare så man får ha koll sälv. Man kan kvala till den ordinarie anmälningens utgång. I år har de höjt kvalen ifrån 64% till 65% 
 
fråga 3: får du rida falsterbo i år?
Svar: ja det får jag men har inte kvalat ännu har en chans till på mig! Hoppas det vore en dröm!!
 
fick kommentar om mina skänklar och du har helt rätt, jag höjer mimännen och knän, skyller lite på att sadeln är för liten för mig och ser fram emot att börja använda den nya, vi ville inte byta nu innan start precis. Sedan måste jag bli bättre på att släppa ner bena, rider mycket utan stigbyglar. Man får ge kritik det lär jag mig av :)
 
många frågar om kvalen för ungponny, kommer ett inlägg om det senare! Ska äta frukost i bilen nu :)


0 Kommentarer till "Svar på frågor"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0