Trygghet

Något som är viktigt när man ska iväg på tävling är att man har en trygghet i det man gör. Man kan absolut inte debutera en klass och vara klockren i alla moment (isf är man på för låg nivå mot vad man bör vara)  men man kan ha ridit igenom programmet några gånger innan. Väldigt bra med dressyr på det viset för det går inte skylla på att man inte hunnit träna programmet, det vet man ju innan man anmäler, och ändå känner jag ofta "hjälp hur ska detta gå, varför har jag inte ridit igenom ritten hemma" haha komiskt men jag börjar bli mycket bättre på att planera min träning innan tävling bättre nu. För kommer jag väl förberedd så är jag mer självsäker och då rider jag bättre helt klart.
 
Eftersom jag ska rida ett helt nytt program för min del imorgon Msv b:3 så tar jag med mig E-type till Brolöten och rider igenom det på honom också även om han inte ska starta det. För att sitta och rida om programdelar flera gånger dagen innan start på den hästen man ska starta är inte en sådan smart ide. Dagen innan vill jag fokusera på lösgjordheten, kvick för skänkeln och sätta några få rörelser under ett kortare pass.
 
Ska snart åka till Brolöten, ska klippa två hästar där sedan träna E-type och Valle <3
 
 


1 Kommentarer till "Trygghet"

Sofie Skriver:

Vilken härlig bild!

Svar: håller med, man ser verkligen glädje i bilden =))
Lina Dolk

2013-11-09 | 12:15:40
Blogg/Hemsida: http://sofiesdressyr.horseworld.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0