Även jag

Det är så mycket fokus på att hästen ska vara i toppform hela tiden, den ska vara stark, ha kondition och sjävklart vara mjuk och smidig. Som tur är har jag en ponny som gillar att träna, han blir riktigt trulig när han har en viloperiod och funkar bäst ifrån marken när han är i en ordentlig träningsperiod.

Men vi ryttare då? Är vi starka, har vi konditionen och uthållningen ? Jag tror faktiskt vi brister på den fronten. Jag märker en stor skillnad på min sits, hur jag tekniskt rider bättre och hur lätt jag klarar av att rida två-tre hästar om dagen nu när jag börjat i idrottsklass. Fortsätter träningen i skolan på detta vis kommer jag kunna springa milen baklänges samtidigt med 50kg på ryggen ;) 

Det jag vill få fram är att vi inte får glömma bort oss själva, vi är ett team med hästen vi måste även vara i form för att kunna prestera. 

Idag kommer vår equiterapeut Kathis ut till stallet, Oj Oj ska få en genomgång! Skönt för honom, det förtjänar han efter allt han varit med om. Vi ser till att boka Kathis regelbundet nu just för att Oj Oj ska må bra och få hjälp på vägen. Världens bästa kille ska få lite spa idag. Perfekt denna vecka då han tar det lugnt med endast uteritter och longering, för nästa vecka sätter vi igång med dressyren igen. För vi ska fasiken se till att vara redo att ta oss mot Lag SM. 





1 Kommentarer till "Även jag"

Emma Skriver:

Utveckla gärna hur ni tränar i skolan för att förbättras fysiskt!:)

2013-10-04 | 14:29:07





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0