formen

Fråga: Hej Lina! Jag har två frågor till dig!
Min ponny vill inte riktigt släppa formen när jag rider! Har du något tips på någon övning?
Jag har testat olika bett osv. Men har du något tips?
Kram Moa
 
Svar: Hej!
Jag vet inte riktigt med vad du menar med att släppa formen?
Men antar att du menar att hästen inte jobbar rätt i formen.
 
Först och främst, se över tänderna på hästen innan du börjar byta med en massa bett, det kan vara vassa kanter eller hakar som gör att hästen inte kan jobba rätt.
 
Annars gäller det att jobba in hästen bakifrån, börja med mycket övergångar så hästen får komma igång bakifrån och lydnad, Sedan rid lite lösgörande arbete, som åttvolter och serpentinger är bra! Även skänkelvikningar och skolor om du kan det.
Ta hjälp av en tränare så får man bra tips på hur man ska lösa problemen och träna vidare.
Lycka till!
 
 
 
 


4 Kommentarer till "formen"

Moa Skriver:

Tack världens grymmaste lina!! Du är så sjukt grym på att rida!!<3 kram moa

Svar: det var sp lite =) tack så mycket!
Lina Dolk

2013-10-19 | 20:35:50
Fanny Skriver:

Skulle du inte kunna tipsa på ultramegabra övningar som lösgör men samtidigt får igång bakkärran.
Min egna ponny kan stundvis hänga läskigt mycket i handen, så jag vill gärna ha tips på hur jag kan få bort det! ;)
Tack för en grym blogg ;D

Svar: svarar i inlägg!=))
Lina Dolk

2013-10-19 | 20:54:50
Blogg/Hemsida: http://merlinsdagbok.horseworld.se
Madde Skriver:

Har du en ett eget kür pogram? :)

Svar: ja det har jag =))
Lina Dolk

2013-10-19 | 21:34:03
Blogg/Hemsida: http://nattstad.se/maddesvardag
Anonym Skriver:

Vad ger du för foder till OjOj? Ni är verkligen superfina tillsammans!

Svar: tack snälla! Han äter morgon : 0,5 kg hippo pellets 3 kg hö, em 0,5kg pellets, mineraler, muscelpower, betfor och 1 kg hö, kväll 0,5 kg pellets och 3 kg hö.
Lina Dolk

2013-10-20 | 12:10:51





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0