kör försiktigt

Idag var det ponnytävlingar i Katrineholm (jag ska dit på storhäst imorgon) tyvärr så inträffade en olycka i morse då en ponny omkom i trailern påväg till tävlingen.
 
Fy så hemskt, vill inte ens tänka tanken om det egentligen. Jag lider med er som var med om detta och tänker på er.
 
Var försiktiga ute i trafiken nu, det börjar bli halt och djuren är på vägen ännu mera nu när det är älgjakt. Ta god tid på er och kör försiktigt.
 
http://tidningenridsport.se/Nyheter/Sverige/2013/10/Hasttransport-valte---ponny-dog/
 
 


4 Kommentarer till "kör försiktigt"

Vendela Skriver:

Hej jag har en otroligt pigg ponny vilket jag vill ha, men eftersom jag tävlar fälttävlan måste han ju gå dressyr. Hemma funkar det att prata lugnande men honom och kanske sakta ner lite när han blir för framåt men på tävling så måste kan jag ju inte göra det (självklart kan jag ju prata men inte så högt) så jag undrar om du har några tips på vad jag ska göra?

2013-10-19 | 20:30:09
Fanny Skriver:

Usch vad hemskt, lider med alla inblandade! :( ♥
Själv skulle jag ha deltagit där men jag valde att stanna hemma pga halkan och den dåliga vägen dit.

Svar: ja ibland måste man ta det säkra före tävlandet
Lina Dolk

2013-10-19 | 20:51:58
Blogg/Hemsida: http://merlinsdagbok.horseworld.se
bella Skriver:

gud vad hemskt, vill inte heller tänka på det... lite rädd eftersom jag känner 5 ponnier som skulle dit och en är struken.. tur att personerna klarade sig iaf...

Svar: ja otäckt =((
Lina Dolk

2013-10-19 | 22:04:18
Linn Forsström - Dressyr Skriver:

Man tror inte att det kan hända. Känner mig stum fortfarande trots att jag läste artikeln igår. Jag finner verkligen inte ord, tänk att förbereda inför tävling och komma hem utan ponnyn och veta att den dog en sådan död... man blir nog aldrig människa igen efter något sånt här.

Svar: ja fy så fruktansvärt, hemskt verkligen!! =(
Lina Dolk

2013-10-21 | 12:04:21
Blogg/Hemsida: http://lfdressage.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0