Förhoppningar

Fick frågan om hur jag tänker inför Ungern och mina förhoppningar. Samt om det krävs ett Fei pass.

Och varför jag valde att åka på denna utomlandsresa med Oj Oj är för att kunna få rutin och kunskap hur det är att resa med häst. Vad måste man tänka på? Hur lägger man upp körningen? Träningsschema innan?

Och som jag sagt tidigare så är jag otroligt glad att jag åker med Emelie och tar hennes upplägg rakt av, hon kan det här och jag lär mig av henne.

Fei pass krävs och det hade Oj Oj sedan innan, sedan krävs det även blodprov och lite annorlunda med vaccineringen- tätare än "vanligt". Jag vet inga fler svenska ponnier som tackat ja till att åka, med bland storhästarna är det Emelie, Sanna Nilsson och Mattias Jansson av dom jag vet.

Resultatmässigt så vet jag inte alls då jag inte vet vilka som ska delta. Jag och Oj Oj ska tävla i Kat 1 vilket betyder att vi tävlar mot D-ponnierna. Så Oj Oj får kliva på lite så han inte ser så liten ut;) jag hoppas jag kan leverera stadiga ritter på jämnnivå. Och att jag kommer hem ännu tändare på mer träning och viljan att satsa vidare på storhäst på samma nivå som med Oj Oj.



1 Kommentarer till "Förhoppningar"

Anonym Skriver:

Vad kostar en utlandstävling egentligen? Har hört att det kan kosta typ 30 000 när man räknat med alla kostnader :)

Har du slutat spela innebandy?

Älskar bloggen!!

Svar: Ja det är väldigt dyrrt, då förbundet bara står för mästerkspane typ EM NM.Det är cirka 400 mil att resa så bara bensinen för lastbilen drar iväg...

Ja jag hinner inte just nu, mycket tävlingar varje helg! =)
Lina Dolk

2013-09-07 | 09:13:55





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0