Gårdagen

Det gick bra att rida Cadish igår, det var kunder där för att provrida honom, han är så snygg den hästen så man bör falla lite direkt när man kliver in. Första blicken är viktig tror jag.. 

Oj Oj var som jag trodde - laddad! Haha men det är bara roligt. Ska rida för Elin nu och träna några La:P1 rörelser, det programmet har jag inte ridit på bra länge . ja jag är emot att man rider den klassen istället för Fei på eliten. Vi måste framåt i dressyren i utvecklingen och höja nivån om vi ska ha chans att fajtas med de bästa utomlands på NM och EM. Elit ska vara svårt och ta ner våra fina hästar till en lägre nivå känns bara konstigt. Bort ifrån lång bana och ner till den korta. Nej framåt med dressyren- Fei klasserna bör vara i omgång 1&2 inte bara omgång 3 och på Lag SM. 




2 Kommentarer till "Gårdagen"

Alva Skriver:

Fast jag har märkt nu senaste gången jag red La:P1 att det är mycket svårare man tror. Eftersom det är kort bana så blir det så trångt och alla rörelser kommer så snabbt. Så jag tycker egentligen att Inledande är lättare än La:P1 faktiskt. Fast jag håller absolut med dig! Vi behöver höja kvalitén här i sverige på ponnydressyren.
STORT grattis till framgångarna förra helgen!! :D

Svar: mja håller inte helt med, för i fei vill de ha högre form och mer samling på rörelserna. Men visst är det svårare på krot bana att hinna med men det är itne samma krav på det hela =)
Lina Dolk

2013-09-28 | 09:18:59
Blogg/Hemsida: http://alvaliew.blogg.se
Annika Skriver:

Grymt snygg ponny!

2013-09-28 | 14:34:25
Blogg/Hemsida: http://blogofphoto.webblogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0