Kost

Fråga: Hur äter du under en dag för att orka och hålla energin på en bra nivå hela dagen :)? Hur många kalorier anger du att ett dressyrpass på 45 min/1 h är? Önskar er all lycka i Ungern och håller tummarna för fina resultat och en rolig upplevelse! Det förtjänar ni verkligen! :)
 
Svar; Jag äter väldigt mycket faktiskt, min familj tror att jag har mask i magen för att jag kan äta så mycket men ändå hålla mig i form ;)
 
För att orka med allt jag gör på en dag så äter jag såhär:
 
Frukost: Ägg med kaviar, smörgås, filmmjök med flingor och juice. Ibaland gröt.

Mellamål: Brukar ta någon smörgås eller frukt
 
Lunch: Nu går jag i skolan och där har vi hur bra mat som helst! Alltid god och lagad mat som man gillar, äter som en karl där!
 
Mellanmål: När jag kommer hem ifrån skolan tar jag alltid något innan jag går ut till stallet för att orka.
 
Kväll: Middag som lagas hemma
Äter även alltid något senare på kvällen, dock inte så nyttigt men B&J glass är en stor hit hos mig ;)
 
Hellre att jag går ut i stallet 15 min senare än tänkt för att hinna äta, har jag inte ätit så tappar jag energi och blir sur. Det är verkligen viktigt att man ser till att få bra förutsättningar i sin tärning och kosten är en viktigt del i det hela.
 
 


3 Kommentarer till "Kost"

Sandra Skriver:

Låter som om du har en sund inställning till hälsa och kost! I like it! :D

Svar: mat är det bästa som finns (nästan ;))
Lina Dolk

2013-09-17 | 19:26:27
Blogg/Hemsida: http://multisandra.blogg.se
Nora Skriver:

Hej!
Jag undrar om du har några tips om en häst som blir seg på banan? Hon har oftast bra framåtbjudning hemma och på framridningen. Jag försöker att hålla ett bra tempo och göra många tempoökningar för att hålla henne på alerten. men så fort vi kommer in på banan segar hon till.

2013-09-17 | 20:00:37
Essie Skriver:

Hej!
Min c-ponny candrah springer iväg mär jag ska korta tyglarna. Det är både på banan och hemma.
Hur ska jag göra för att hon inte ska springa iväg?
Kram

Svar: svarar i inlägg!
Lina Dolk

2013-09-17 | 21:01:53
Blogg/Hemsida: http://EMdressyr.devote.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0