Steget

Fick frågan hur jag tränade upp steget så mycket bättre på Puff.

Och Puff har väldigt lätt för att samla sig och kan nästan galoppera på stället. Då blir det hela mycket enklare när man kan ta tillbaka dom mycket så kliven blir samlade och uppåt. I galoppen tränad jag tycker tempoväxlingar där han fick kliva på ordentligt framåt och sedan samlade jag ihop honom till väldigt kort och samlad galopp och då kom de höga framknäna och han kunde sätta sig på sina bakben väldigt bra.


I traven tränade jag mycket med bommar som både låg på marken och lite upphöjda så han fick lyfta på bena. Och även där tränade jag att få han snabb i bena. Detta funkade på honom och gick rätt snabbt att sätta i han,
Men det var för att han var så lätt att samla tillbaka och han hade en naturlig bärig och hög form.



0 Kommentarer till "Steget"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0