30 min

Fråga: Gud vad du är duktig som pallar gå upp så tidigt å rida! Hur gör ni med foder när hästarna rids så tidigt? Fodrar ni hö jättetidigt eller får dom det efter du ridit? Å hur för du med kraft fodret? :)

Svar: Hej! Äsch det är plättlätt att gå upp nu när det är ljust ute :)
Jag går ut och fodrar 30 minuter innan jag hoppar upp, Jullan står på fri tillgång på hö så hon är redo snabbare än de andra så jag börjar alltid med henne.  Krafften får de också 30 minuter innan. Kram




4 Kommentarer till "30 min"

Matilda Skriver:

Hur fungerar det i hagen med fri tillgång på hö med tanke på Messi?

Svar: Vi har fått lov att begränsa det i hagen pga Messi. Men i boxen har hon fritillgång :)
Lina Dolk

2014-04-25 | 15:31:54
Matilda Skriver:

Okej då förstår jag, tänkte en shettis lär väl bli smället på fri tillgång. :)

Svar: Haha ja. Han är redan tjock ;)
Lina Dolk

2014-04-25 | 15:54:12
Ann-Louise Skriver:

Du vet väl att man rekommenderar att ge kraftfoder minst två timmar innan ridning, just för att hästen måste smälta det...

Svar: Ja jag hört det, men jag vet flera stora stall som gör på detta vis och det funkar bra. Annars skulle jag inte kunna träna som jag gör.
Lina Dolk

2014-04-25 | 17:25:19
Hilda Skriver:

Morgonpass är nog bland det bästa sättet att starta dagen på! Pigg och fräsch till skolan sen :)

Jag brukar fodra med kraft efter jag har ridit när hästen har fått återhämta sig. Det funkar bra för oss :)

Svar: Håller med dig. Bästa tiden att rida på :)
Lina Dolk

2014-04-25 | 19:13:22





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0