anmäld!

Herr E-type är faktiskt anmäld till tävlingar igen efter en välförtjänt period av lugnare takt.
Han kändes riktigt fin idag när jag red honom så det verkar som hans viloperiod gjorde susen. Jag kommer starta honom på Brolöten där Gnesta har regionalatävlingar 17-18 maj.
På lördagen rider jag en msv c och sedan på söndag rider vi en msv b.
 
Jag tänkte ju inte starta Msv B förän efter sommaren, men vad fasiken detta är ju på mitt andra hem så man kommer knappt känna skillnad på träning mot tävling. Så en litet hum om hur man ligger till kan inte skada.
 
Grejen är att E-type inte klarar av att man tränar på en hårdare tid innan tävling, utan man måste ha mycker uteritter och kortare pass på honom, och jag tror vi har hittat ett bra träningsupplägg nu som han trivs med. Man måste alltig anpassa uppläggen efter hästen även om jag gärna red varje dag ;)
 
 
 


1 Kommentarer till "anmäld!"

Ida Skriver:

Tjusigt!

2014-04-13 | 22:47:28
Blogg/Hemsida: http://tobehappy.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0