Bort med spöt

Fråga: Rider du med spö någon gång? Kan inte komma ihåg att jag sett en enda bild där du hat spö. 


Svar: Hej 
 Nej jag rider aldrig med spö på någon häst. Ytterst sällan kan jg behöva ta till det i ex en galoppsluta om hästen behöver hjälp att petas på lite. Då använder jag det och sedan lägger ifrån mig direkt. 

Jag tycker det är riktigt dumt att rida med spö då du ändå inte får ha det på banan så man sätter sig själv i klistret om man alltid rider med det hemma och på framridningen och sedan måste släppa det innan du går in på banan. 

Många skriver och säger att ponnyn "dör" på banan. Jag tror att det är för att den är helt enkelt van att du har spöt i handen och så fort du släpper det så försvinner energin då hästen och du inte är vana att rida utan spöt. 

För vem springer inte fortare om någon står med en spö i handen? (Även om man inte använder det utan endast håller i det så finns det respekt med den) Det gör nog även vi människor ;) 




1 Kommentarer till "Bort med spöt"

Matillda Skriver:

Tack för svaret! Bra tycker jag.:)

Svar: Kul att du gillade svaret :)
Lina Dolk

2014-04-04 | 10:12:58





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0