Bra med val

Fråga: Hej Lina! Du är ju dressyrryttare vad tycker du om förslaget som kommit fram i dressyr att det ska bli valfritt med kandar och sporrar? Tror du själv att du skulle klara av att rida den dressyr du gör på samma nivå utan dessa hjälper? Tack för en bra blogg! 

Svar: Hej!
 Jag tycker att det är ett väldigt bra förslag som kommit upp, att man har rätten till att välja. Jag själv skulle kunna rida utan kandar och tävla på tränset. Skulle inte göra någon större skillnad på Jullan tycker jag och skulle säkert variera lite. E-type skulle jag rida utan kandar då han trivs mycket bättre på tränset. Sporrar skulle jag använda då jag tycker att jag kan förfina mina hjälper med dom och slipper bli klämmande eller använda bena för mycket. 
Men bra för hästar som är väldigt känsliga eller för ryttare som inte rider bra med sporrar. 







1 Kommentarer till "Bra med val"

Mikxki Skriver:

Jag håller med dig, man ska få göra valet. Risken är bara att man blir dömd annorlunda (av folk på sidan av banan då) om man kommer in med ett kandar eller sporrar

Svar: Jag tycker inte man ska bli dömd om man har det, allting handlar om hur man behärskar att rida med det :)
Lina Dolk

2014-04-28 | 14:29:04
Blogg/Hemsida: http://mikxki.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0