Den där Messi!

Haha Messi brukar få hänga med till ridhuset och busa av sig. Men igår tog han en tupplur under tiden :D 







8 Kommentarer till "Den där Messi!"

Frida Skriver:

Hej! Jag har svårt stt behålla eftergivenhet i halsen i ena slutan. Har du några tips med det? Samt att behålla bättre flyt?

Svar: Hej! Gör både korta och långa skolor så det är hela tiden du som bestämmer hur lång skolan ska bli. Jag brukar göra några meter och sedan raktrikta några steg för att sedan flytta igen. Då är hästen hela tiden vaken på dig och följer dig. Eftergiften handlar om lösgjordheten så mycket fokus på det innan du gör rörelser. Kram
Lina Dolk

2014-04-21 | 09:56:25
Matilda Skriver:

Vilken modell av samshield har du beställt och vad ska du köpa för träningsstövlar?

Har du funderat på om du ska rida i hatt eller hjälm när du får välja? Vet att det är länge kvar.

Svar: Hej
Hjälmen kommer snart visar upp den direkt när den kommit :)
Stövlar är inte helt bestämt, men bruna ska dom vara ;)

Jg kommer alltid rida i hjälm :)
Lina Dolk

2014-04-21 | 11:27:28
Anonym Skriver:

Hej!
Jag undrar hur man bör lägga upp sin träning om man vill att sin häst ska få mindre mage, speciellt om den har en stor mage efter sommarbetet och hur man bör träna om man samtidigt vill att hästen ska bygga rätt muskler och få bättre kondition? Jag får en känsla av att hästen jag rider inte jobbar 100% rätt. Vill att hon ska trampa under sig mer och höja ryggen, men vet dock inte hur jag ska få henne till den formen.
Har det någon betydelse för hur hästen jobbar beroende på om den har relativt dålig kondition eller väldigt bra kondition?
Sedan undrar jag hur man bör fodra sin häst under denna träningen.
Du hade gärna fått tipsa om vilken sorts mat du ger dina hästar som är i tävling form och varför du ger dom den maten.

Tack för en bra blogg! Känns bra att kunna vända sig till någon som kan mycket som man själv kan bli osäker över!

Svar: Jag konditionstränar mycket utomhus, klättrar mycket I backar och går I skogen. Man behöver göra något utöver dresyren för att förändra hästen. Jullan star på fritillgång på hö både på tävlingar och hemma samt 4 kg hippo basic och betfor.
Lina Dolk

2014-04-21 | 11:43:50
Tilde Skriver:

Nej men gud vad söt!

2014-04-21 | 17:04:33
Blogg/Hemsida: http://tildesdiary.blogg.se
Catalina Lindberg Skriver:

Åh vad söt! Påminner om den första hästen jag någonsin suttit upp på. :3

2014-04-21 | 17:06:16
Blogg/Hemsida: http://catysdiary.blogg.se/
Annika Skriver:

Så söt!

2014-04-21 | 17:19:40
Blogg/Hemsida: http://blogofphoto.webblogg.se
Linn Skriver:

Åh, vad söt!

2014-04-21 | 17:26:50
Blogg/Hemsida: http://raur.blogg.se
Lollee Skriver:

Men åh så söt!

2014-04-21 | 19:25:22
Blogg/Hemsida: http://galenilivet.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0