Om Jullan

Fråga: Hur mycket köpte ni Jullan för? Hur mycket kunde hon när ni köpte henne? Har det varit svårt att få henne till den nivå hon är på idag? =) Många frågor blev det men undrar verkligen! Skulle du kunna svara i ett inlägg? Glömmer alltid bort vilket inlägg jag kommenterat! =)

Svar: Hej!
Jullan låg ute för rätt mycket, men vi köpte inte hennes för det priset utan mycket mindre. Tänker dock inte skriva priset för respekt mot säljaren och mina föräldrar. 

Att vi valde att förhandla priset på henne var för att hon inte var tillräckligt stark och hade brister. Vi visste att om vi köpte henne så skulle det krävas mycket hjälp ifrån Brolöten med träning. Sedan hade hon inte så mycket resultat som vi kunde förlita oss på heller. 
Hon har startat Msv b:4 på 64% . Dock var hon såklart bra utbildad av sin förragare och besitter stor potential! 

På Provridningen bråkade hon lite med
Camilla Toll som visade henne och hade henne till försäljning, Hon stod emot lite och var rätt stark. Men visade även att hon hade kvalitet för de lite svårare rörelserna med mer styrka. Sedan hoppade Emelie upp och gjorde väldigt fina skolor, sedan var det min tur och jag hittade några få steg som jag verkligen gillade!
Vi lånade Jullan på prov innan köp för att kunna utvärdera henne mera, vi hade inte köpt henne efter endast Provridningen. Som tur var lät Carina oss få den chansen!

Jag är idag väldigt väldigt glad att Elin hade drivet och jagade på mig lite om beslutet att Jullan skulle bli vår, för Elin gillade Jullan mer än mig i början.

Det har varit både svårare än vad jag trodde, för Jullan är väldigt känslig vilket både är bra och svårt för mig som ryttare.
Sedan har allting gått betydligt mycket fortare med styrkan och utbildningen än vad vi trodde. 





3 Kommentarer till "Om Jullan"

Fillan Höglund Skriver:

Vad söt din häst var! :)

Svar: Tack :)
Lina Dolk

2014-04-25 | 08:31:57
Blogg/Hemsida: http://fillanhoglund.blogg.se/
Olivia Nilsson Skriver:

Fin blogg!

Svar: Tack!:)
Lina Dolk

2014-04-25 | 08:35:55
Blogg/Hemsida: http://www.oliviaaaanilssons.blogg.se
Mikxki Skriver:

Snygging :)

Svar: Visst är hon :)
Lina Dolk

2014-04-25 | 09:00:55
Blogg/Hemsida: http://mikxki.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0