Svansen

Kommentar: Hej! Jag undrar vad du tycker är snyggast att ha för klippning på en häst med tunn svans och på en häst med tjock svans. Hur kort föredrar du att ha svansen klippt? Brukar du klippa vid svans roten? Själv har jag aldrig klippt där men funderar på om det kunde vara snyggt? Speciellt eftersom min ponny har ganska tunn svans.. 
Alltid svårt det här med frisyr, haha :)  Tack för en bra blogg! Blir själv motiverad av att bli ännu duktigare och träna hårdare efter att ha läst din blogg! Den triggar igång kämpen inom sig, haha :D

Svar: Hej!

Kul att du skriver om klippning vid svansroten,  för mycket tar jag efter Emelie och vi har ganska så lika smak. MEN just den punkten skiljer oss åt - Emelie klipper vid svansroten och jag gör det inte ;)

Smaken är delad! Och det bästa är att det inte finns något rätt eller fel. 

Om hästen har tunn och spretig svans nertill klipper jag den något kortare än tänkt just för att få den lite snyggare än att vara några strån håller den "lång". 

Bäst jag passar mig nu när jag är på Brolöten med Jouleen mycket så inte Emelie tar fram saxen när jag inte ser ;D

Kanske hade jag kunnat gjort en inbakadfläta högst upp på svansen eftersom Jullans inte är så snygg nu när jag sparar ut där uppe.
Men jag håller ut, om några månader är den fab som man säger inom modet haha. 

Roligt att du blir motiverad :)







0 Kommentarer till "Svansen"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0