Hiss och Diss på hjälmar

HISS
Samshield hjälmarna är nog de snyggaste hjälmarna ute på marknaden just nu. Faller verkligen mig i smaken, bling bling, sportig men inte överdriven. Kan däremot inte bestämma mig för vilken modell som är snyggast.   
 
One K Hjämlarna är också snygga, liknar samshield hjälmarna lite modellen. Emelie har en sådan hjälm och hade inte sett dom innan. Verkar även sköna och funktionella. 
 
DISS 
Uvex hjälmarna, nej dom har aldrig fallit mig i smaken. Plastig, konstig form och väldigt hög i nacken vilken känns som mindre säkerhet. 
 
 
 


8 Kommentarer till "Hiss och Diss på hjälmar"

Stina Skriver:

Först visste jag inte vad jag tyckte om uvexhjälmarna, men på Globen prövade jag lite olika hjälmar och valet föll på en uvex, dom är såå himla sköna, man kan anpassa den mycket efter sitt eget huvud och den sitter stabilt för att skydda extra bra, toppenbra hjälm tycker jag!
Älskar samshield-hjälmarna men dom är lite väl saftiga i priset tycker jag..;)

Svar: kul att du hittade hjälm som du gilar, det är viktigaste än vad alla andra tycker =)
Lina Dolk

2014-02-19 | 22:17:22
Blogg/Hemsida: http://ljusdalsryttarna.blogg.se
Ellen Skriver:

Jag provade många hjälmar innan jag bestämde mig för vilken jag ville ha. Det blev till slut en uvexhjälm eftersom de är väldigt lätta, går att anpassa efter huvudet väldigt bra och det leder till ökad säkerhet. Dessutom har de bra ventilation och är perfekta för donuten vid tävling. Ser bara positiva saker med uvexhjälmen. Så för mig är den absolut värd en hiss. Men de andra hjälmarna är också fina, fast jag tycker att de är lite stora. De ser lite klumpiga ut på. Vilket är en annan fördel med uvexhjälmarna. De ser smidiga ut :)

Svar: ja super att det är bra ventilation på sommaren!
Lina Dolk

2014-02-19 | 23:32:09
Ebba Skriver:

Jag tycker samshield hjälmarna är lite "hoppiga", själv ska jag köpa en Uvex snart eftersom dom går att anpassa dom är sköna och snygga ;)
Sen tycker jag det är bra att dom är höga där bak eftersom då kan man ha donut på tävling utan att donuten trycks ner i nacken och hjälmen åker uppåt :)

Svar: hoppas du blir nöjd med ditt köp! =)
Lina Dolk

2014-02-20 | 08:06:59
Blogg/Hemsida: http://ebbagraversen.se
Cornelia Skriver:

Använder en uvex hjälm och är jättenöjd. Den är verkligen jätteskön och sitter där den sitter liksom så skulle inte sätta den på diss men det är ju bara vad jag tycker

Svar: ja många säger att den är skön! Nej man får absolut tycka olika, det är det som är så roligt att det finns så många olika stilar =)
Lina Dolk

2014-02-20 | 08:18:25
Blogg/Hemsida: http://ponnytjej.myshowroom
wivi Skriver:

håller med

Svar: =)
Lina Dolk

2014-02-20 | 08:26:20
Emma Skriver:

Jag håller med dig om uvex hjälmarna. Jag tycker man ser ut som en fluga/spindel i såna hjälmar. (inget illa ment) kan dock tänka mig att dem är jätte sköna o så :P

Svar: haha, ja alla har vi olika smaker som tur är =)
Lina Dolk

2014-02-20 | 10:59:17
Blogg/Hemsida: http://enallroundryttare.blogg.se
Maria Skriver:

Jag har en uvex hjälm och jag tycker den är jättebra, passformen är superskön och den blir inte för varm. Eftersom att den är reglerbar så kan man även ha en tunn mössa under på vintern när det är kallt så man slipper frysa. Den ser även väldigt sportig ut tycker jag. För mig är den en hiss😊
Du har en jättebra blogg!

Svar: jättesmidigt att man kan ställa om den i storlekar! tack =)
Lina Dolk

2014-02-20 | 15:19:13
Mona Lundin Skriver:

Emilia har en One K gloss m glasögon så jäkla snygg, tycker jag. Bra m glajjer när man rider dynamit Harry ;-)

Svar: Coolt med glajjor!:)
Lina Dolk

2014-02-20 | 20:09:28





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0