Klar för dagen

Då kan vi bocka av både måndag och tisdag! Och vi har hunnit med det som ska och det är alltid skönt.

Fick frågan om jag verkligen hinner allt som vi planerar, och det gör jag. Iaf ridningen så som hästarna ska gå. De behöver gå efter planen för att vi ska komma vidare.
Däremot hinner jag inte alltid det runt omkring så som att frisera eller Linda upp alla lindor, det kommer i andra hand.

Just nu har vi fullt fokus på att få upp Jouleen i vikt, hon är i det smalaste lagret. Hon har fri tillgång inne på hö sedan ger vi även i hagen. Hon står också på 3 kg hippo basic. Får se om vi ska sätta till olja också. För att kunna sätta mer muskler måste hon upp i hullet. 

Messi går själv in ifrån hagen som ligger cirka 300 meter ifrån stallet, han leder de andra som dock är kopplade ;)




5 Kommentarer till "Klar för dagen"

Alwa Skriver:

Hej! när du rider hästarna tidigt på morgonen, då när du red senast kl 6 ger ni hästarna mat innan eller efter? :) blev lite fundersam där ;)
kram

Svar: Den jag ska rida först hinner äta lite bara sedan får den äta resten efter träningen i lugn och ro:)
Lina Dolk

2014-02-25 | 21:46:35
Maja Skriver:

Naaw, så söt!

Svar: Visst är han:D
Lina Dolk

2014-02-25 | 22:55:29
Blogg/Hemsida: http://majawallstrom.blogg.se/
Sara Skriver:

Hej!

Om vi ha hästar som är lite tunna i hullet så brukar vi ge dem antigen hackad lusern eller i pelletsform, den kan man ge både torr och blöt. Vi tycker att den fungerar bra för att få upp hullet på dem. Och om de ska bygga mycket muskler så brukar vi ge extra E-vitamin.

Kul att läsa din blogg! Jag läser varje dag. Och tycker att det är kul att lära mig av det du gör och även att följa dig i dina framgångar! :)

MVH
Sara

Svar: Hej! Ja vi funderar på att börja ge lusern också, det brukar de ju gilla! =) Kul att du gillar min blogg :D
Lina Dolk

2014-02-26 | 06:59:08
Anonym Skriver:

Hehe den lösningen är nog Messi rätt nöjd med själv 😜

Svar: haha ja det är han verkligen =)
Lina Dolk

2014-02-26 | 08:32:06
Carina Skriver:

Hej, Hippolyt har nåt som heter Mash det är bra för hästar som behöver gå upp i vikt.
/ Carina

Svar: Tack för tipset!
Lina Dolk

2014-02-26 | 14:53:09





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0