Min ögonsten

Kommentar: Hej Lina! Din blogg är så bra! 

Jag har en fråga, och jag vet att det är ett jobbigt ämne hos dig,och därför avgör du om du vill svara på min fråga. 

Är det någon som har ring och är intresserad av oj oj. Varför väljer du att sälja honom när du får tävla honom något år till. Hoppas att det inte gjorde något att jag frågade denna fråga! 
Kram 

Svar: Hej!
Tack roligt att du gillar bloggen :)
Ja det är jättetufft för mig att min Oj Oj är till salu, det är min bästa kompis och det är så otroligt häftigt att rida honom när allting bara funkar. Magiskt. Min ögonsten.

Ja det har varit samtal och även två som provridit honom nu i helgen faktiskt. Både i fredags och idag visades han för olika tjejer. 

Att han säljs nu är för att vi har gjort vårt på tävlingsbanan och det är rätt läge att sälja nu. Oj Oj är en ponny för allra högsta nivån och jag har passerat åldersgränsen för NM, Falsterbo och internationella starter. Men Oj Oj har fortfarande flera år kvar där och bör få vara där. Vi vann derbyt i år, tog placeringar på NM , lag silver på NM, lag silver på SM, SM 4a två år i rad och tre segrare internationellt. Han fick även ihop flest rankningpoäng av alla i år.

Jag vill fortsätta satsa stenhårt och därför måste jag släppa honom och tänka på oss båda även om jag får tävla två år till i Sverige. Blir han inte såld i år så satsar vi på medalj på SM absolut.

Nu vill jag faktiskt inte svara på fler följdfrågor om försäljning eller provridning. Det gör för ont helt enkelt, den dagen när det nu blir att vi går skilda vägar kommer vara den värsta dagen i mitt liv, jag vet det redan nu.









5 Kommentarer till "Min ögonsten"

Alva Skriver:

<3

2014-02-09 | 09:01:19
Frida Skriver:

Usch jobbigt, men gud vad grymma ni har varit!

Svar: ja jag är jättenöjd och glad!
Lina Dolk

2014-02-15 | 18:08:03
Blogg/Hemsida: http://fridapluppjakobsson.blogg.se/
Agnes Bjurek Skriver:

Vilka fina bilder!

Svar: tack så mycket!
Lina Dolk

2014-02-15 | 18:08:21
Blogg/Hemsida: http://agnesbjurek.blogg.se/
Cathrine Forsell Skriver:

Fin blogg måste jag verkligen säga! :)

Svar: tack snälla!
Lina Dolk

2014-02-15 | 18:20:18
Blogg/Hemsida: http://cathrineforsell.blogg.se/
Victoria Avellan Ryd Skriver:


Svar: <3!
Lina Dolk

2014-02-15 | 18:29:04
Blogg/Hemsida: http://victorias.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0