Skolan och betyg

Fråga: Vad har du för betyg i skolan? Ska du satsa på skolan mycket? Motivera ;)
 

Svar: När jag gick ut 9an så hade jag bra betyg. Hade lätt för skolan och hängde med och satsade mot de högre betygen. Jag är däremot inget "A-barn" utan jag måste lägga ner tid och energi på ett arbete för att det ska bli bra. Jag hade högst betyg i de praktiska ämnerna så som musik, slöjd, hemkunskap och idrott.
 
Nu i gymnasiet är allt mycket svårare och det kräver mer tid. Jag försöker hänga med och göra så mycket som möjligt på lektionerna så jag sparar lite tid hemma. Det är svårare att få topbetyg nu, och jag satsar mer på hästarna vilket gör att skolan hamnar i andra hand. Jag vill såklart ha bra betyg men det är inget jag lägger ner överdriver mycket tid på, för den tiden har jag inte. 
 
Hoppas du förstod mitt lite luddiga svar! 
 
Min nuvarande klass SABET13a 
Sam-beteendevetenskap inriktning specialidrott fitness. 
På bilden ser ni allt ifrån fotbollsspelare, handbollsspelare, tennisspelare, ryttare, basketspelare, simmare, dansare, innebandyspelare, badminton, hockeyspelare, klättrare och bodybuilders. En salig blandning, men vi lär oss utav varandra och har riktigt kul tillsammans.  
 
Idag efter lunch ska vi göra något spännande tillsammans, bada isvak och basta! 


0 Kommentarer till "Skolan och betyg"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0