styrkan

Det var ju första gången jag red över bommar med Jullan och hon tyckte det var roligt. Som de flesta hästarna faktiskt gör =) Vi travade bara över markbommar idag om några gånger kan vi höja upp dom lite så hon får ta i ännu mera.

Det jag hela tiden måste tänka på med Jullan är att se till att det händer saken, flytta henne, ställa inåt, ställa ut, rakrikta, halt, övergångar. För om jag bara sitter på en volt och snurrar runt runt så tappar jag henne och hon blir lång och för rak. Ny tränar vi på snabba hjälper och styrkan.

Red prinsen direkt efter, OJ OJ <3

Dags att träna in Msv B:4 så jag kan det till imorgon när det är programridning. Har ridit det på Valle i Jönköping en gång tidigare.

 

 


4 Kommentarer till "styrkan"

Annette Skriver:

Hej undrar vad du har för avstånd på bommarna när du rider Jullan?? Både på dem du ska korta och länga.


Svar: oj, har inget direkt avstånd, utan ändrar både till krotare avstånd samt längre för att variera steglängden.
Lina Dolk

2014-02-14 | 20:46:16
Erika Andersson Skriver:

Älskar din blogg och så, men kan du inte göra texten i inläggen större (typ 16)? Det är så jobbigt att läsa när det är så smått :P

Svar: Tack! Jag vet inte hur man gör, ska kolla med Frida:))
Lina Dolk

2014-02-14 | 20:59:09
Blogg/Hemsida: http://eadressyr.blogg.se
Evelinn Åkerman - Satsande juniorryttare Skriver:

Hej lina! Ska du till brolöten på söndag? Kram :)

Svar: Hej! Ska kanske dit och rida Valle! Ska du dit?:)
Lina Dolk

2014-02-15 | 08:59:19
Blogg/Hemsida: http://enewe.blogg.se/
Evelinn Åkerman - Satsande juniorryttare Skriver:

Ja jag är påväg dit nu! Så om du ska dit imorgon får du gärna hoppa upp på min ponny som vi pratat om :)

Svar: Kommer imorgon vid 11:)
Lina Dolk

2014-02-15 | 10:40:46
Blogg/Hemsida: http://enewe.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0