Trygghet

Ibland blir jag så trött på att alla ständigt ska lägga sig i hur man gör. Varför kan alla inte bara göra som de själva vill och sluta bry sig om alla andra. Hitta den väg du söv tror på helt enkelt.

Det här med att ha eget stall är underbart, våra regler, våra rutiner, våra framgångar och våra misstag.
Det finns ingen annan att skylla på eller ödsla dålig energi på.

Att hitta sin egna väg och det man tror på är det viktigaste. Man kan inte lyssna  på 5 andra och ta lite av varje. Jag tror stenhårt på att följa en riktning ifrån à till o och funkar inte det få får man ändra. För man ska inte vara rädd att bryta något som inte fungerar. Att hoppa hit och dit mellan olika tränare tror jag inte heller på, utan att ha två tränare tror jag är Max för vad jag kan ta in och följa. För att få något att fungera så måste man lita på sin tränare till 100% och fullfölja det. 

Trygghet och rutiner är det som får mig att utvecklas. 




4 Kommentarer till "Trygghet"

Alice Skriver:

fin Bild! :)

Svar: tack!
Lina Dolk

2014-02-21 | 17:25:29
Blogg/Hemsida: http://alix.vionno.se
Fanny Skriver:

Jag håller med om att det är viktigt att hitta sin egen väg, men tycker att det innebär just att man plockar ut de delar av andras hästhållning/ridning man tycker om och lämnar bort de delar man inte tycker om. Till exempel tycker jag lika som min tränare om mycket i ridningen, men jag håller inte med henne om hur hårt nosremmen ska vara spänd eller hur jag bäst värmer upp min häst. Så där gör jag som jag själv vill, istället för att följa hennes system till punkt och pricka. Jag tror inte att en person kan vara expert på allt så därför lyssnar jag gärna på flera olika teorier före jag själv avgör vad som passar mig och min häst bäst.

Svar: nej precis, man väljer det bästa av alla och bort med de andra=)
Lina Dolk

2014-02-21 | 18:30:58
Hilda Skriver:

Kloka ord Lina!

Det gäller att hitta sin egen väg och sedan följa den. Visst kan saker och ting ändras eftersom men det skall inte vara på grund av andra människors åsikter utan man måste komma själv till insikt och alltid gå efter sin egen magkänsla. Har själv blivit uthängd tillsammans med ett fåtal andra från min klubb via nätet på ett stort forum med över 15 000 läsare, av en vuxen människa. Det är bara att sträcka på sig och inte se sig som besegrad, tvärtom, våga lita på sin egen känsla och köra sitt race ändå. Då kommer man långt!

Svar: oj vad är det för tråkigt du var med om? trist!Absolut man ska följa sin egna väg. kram
Lina Dolk

2014-02-21 | 22:11:33
Ackelina Skriver:

Vilken sötnos :)

2014-02-22 | 21:22:26
Blogg/Hemsida: http://ackelina.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0