Att göra det man älskar är lyx

Fråga: Jag läste i ett av dina inlägg att du inte får allt på en räkmacka. Jag förstår att du kämpar på med dina hästar och lägger ner all tid och energi på dem. Men samtidigt så är ditt liv lyx. Hur skulle du vilja definiera ordet kämpa? Är det att ha mkt att göra och sova gott på nätterna ?

Svar: Lyx är att få hålla på med det man älskar,
Och visst gör jag det och är tacksam över att jag har den möjligheten. Jag kämpar varje dag att kunna ha mina hästar, fodrar innan skolan, ut med hästarna, bär vatten och ger Hö i hagen, springer in och äter frukost och duschar samt skyndar till bussen. Pluggar och hänger med på lektionerna för jag vet att hänger jag inte med i skolan skulle jag inte få ha hästarna för mina föräldrar, sedan skynda hem för att hinna allting i flera timmar hemma i stallet. Jag jobbar extra för att kunna träna ännu fler gånger i veckan. Det jag menade med att jag inte har allt serverat på räkmacka är att jag verkligen kämpar varje dag. Det är tidiga morgnar och kvällar och det är tungt i mellan åt, men det finns inga genvägar med hästar. Jag tror många tror att jag har det lätt och enkelt för att vi har hästar hemma i eget stall vilket har jättemånga fördelar men samtidigt är alla utsläpp/insläpp/fordringar/mockning i våra händer, man kan aldrig vara borta en heldag med familj någon måste vara hemma. Vi har kallstall hemma och inga vattenkoppar i boxarna så man får vända allting till det positiva och istället för att gnälla över att bära vatten så får man se att man får extra träning ;) Förstår inte riktigt vad du menar med att sova gott? Det hoppas jag alla gör.

Messi har vuxit i sitt huvud nu! Han såg lite klumpig ut förut men nu så :D 






4 Kommentarer till "Att göra det man älskar är lyx"

Elsa Skriver:

Tror hon menade att man sover gott och djupt när man har kämpat hårt en hel dag. Jämfört med de som skryter att de går o lägger sig 1. Fast de har bara suttit i soffan o tittat på tv! Kämpa på Lina! Är det nån som lyckas är det du <3

Svar: ah så kanske det menades! =)
Lina Dolk

2014-01-31 | 08:24:44
EMILIA LUNDGREN Skriver:

Bra!<З

Svar: =))
Lina Dolk

2014-01-31 | 18:19:44
Blogg/Hemsida: http://emilialu.blogg.se/
Ellen Skriver:

Fodrar du upp fina hästar inför meetings eller kanske ge dem extra tillskott??

Bra blogg :)

Svar: nej det gör jag inte, de får som vanligt innan vi åker, däremot lite extra hö på tävlingen så de ska ha något att göra i boxen och inte sparka och vara oroliga om de andra får mat =)
Lina Dolk

2014-01-31 | 21:07:52
Anonym Skriver:

Dina*

2014-01-31 | 21:14:23





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0