Frågor

Frågor: Du är så himla duktig Lina och du är en av mina förebilder, men jag har två frågor.

1. Skulle inte du kunna förklara det där med balanstraven lite mer, hur du kommer ur den och tränar bort den och hur han "blir" när han går in i den. :)
Svar: Balanstrav menas med att E-type går in i ett "gung" och travar inte ordentligt med ren takt, utan när han tycker att det är jobbigt och vill komma undan så lägger han till denna balanstrav. Det ser nästan ut som passage men han gör detta för att han inte är framför skänklen och helt enkelt smiter undan. Det är svårt att få bort då han nu är en expert på att försvara sig med denna trav när han inte orkar mer, det man får göra är att vara snabb med skänklen och se till att man inte trycker, och se till att han travar på framåt.

2. Får man välja själv om man vill rida ärovarv i trav eller i galopp? Har sett att många på högre nivå travar. :)
Svar: Alla gör som dom själva vill, hästar som är lite väl laddade vid prisutdelningarna brukar ryttarna välja att trava runt för att ha kontroll. Eller om man helt enkelt har en riktigt snygg trav kanske man väljer att visa upp den. Många (jag) lägger in mellantrav på slutet så Oj Oj får se riktigt snygg ut ;)
På NM var det roligt för där tog de in oss placerade genom att de hade satt rosetterna på alla placerade, sedan fick nummer 5 rida in först och galoppera runt banan, sedan kom nummer 4 in och galopperade runt, och till slut tog de in 1,2 och 3an som gjorde en "vanlig" prisutdelning. Detta för att få bort lite hästar vilket minskar skaderisken. Superkul tyckte jag :D Och jag hoppas fler gör på detta vis framöver.

Keep going, du är grym!
TUSENTACK!


1 Kommentarer till "Frågor"

Alva Skriver:

På YR-SM på Strömsholm förra året (2013) gjorde dem så =)

Svar: Hoppas fler tar efter :)
Lina Dolk

2014-01-15 | 15:15:50





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0