Frågor

Fråga: jag har aldrig förstått om du betalar för dina träningar med emelie eller om hon är mer som en kompis? för när hon kommer och stöttar på tävlingar betalar ni då? 

svar: jag betalar för mina träningar, och även när hon kommer och hjälper mig på tävlingar. Det är ju Emelies jobb även om vi står varandra nära. Jag brukar dock "jobba" in lektioner med att hjälpa henne i stallet så vi hjälps åt väldigt mycket.


Fråga: Och så undrar jag om du inte tycker det är konstigt att i höga klasser måste man tävla på kandar (som är skarpt) men i alla klasser är det förbjudet att tävla med nova som typ är det snällaste man kan rida på?

Svar: Ett kandar är endast skarpt om du som ryttare rider med för hård hand annars är inte kandar skarp.. Din hand bestämmer hela tiden känslan vilket är väldigt viktigt att tänka på. Jag kan tycka att man bör få rida på träna upp i några högre klasser än vad som är med dagens regler. Det skulle gynna både ryttare och hästar som inte är redo för kandar ännu men känner sig klar för klassen. 

Fråga: Hej! Det hade varit jättekul om du hade skrivit ett inlägg ang. dina tankar om att man måste använda kandar i dom högre dressyr klasserna. Tycker du det är "plågeri"? 

Kram

Svar: Som jag skrev ovan, det är ryttaren som styr om betten är skarpa eller inte. Använder man kandar på rätt vis så är det förfinade av hjälperna man kan rida med. Däremot tycker jag att flera bör lätta på stången som man ser på tävlingar men jag hoppas tränare och domare tar ansvar för att säga till om man rider med för hård/ fel hand, det vet jag att mina tränare skulle göra till mig. Så nej absolut inte plågari, om man gör rätt :) 






0 Kommentarer till "Frågor"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0