Svart eller brunt?

När man går ifrån ponny till storhäst så betyder det uppgradering av utrustning. Jouleen kan inte direkt ha Oj Ojs täcken. Man kan inte köpa allt på en gång så vi tar lite köp i taget.

På måndag ska vi till Kvalité häst och hund och köpa kandar om vi hittar något som passar.
Finns ett svart där som är såååå fint men Jouleen är ju fux och bör ha brunt.. Eftersom att man ska se hästen och inte kandaret först. Men svart lack är enligt mig snyggare än brunt lack.

Vad tycker ni, kan jag ha svart kandar på Jouleen eller ska jag köpa ett brunt?!

Beslutsångest! 

OBS! Uppdatering, ni som kommenterar att jag inte ska ha lack, nej nej jag är lackfrälst. Lack ska ska det vara varesig det blir brunt eller svart ;) 

Etype i sitt bruna kandar.


Hittade denna bild på en fux med svart. Jouleen har ju också mycket vitt i huvudet




21 Kommentarer till "Svart eller brunt?"

Anonym Skriver:

Jag tycker att svart är snyggast! :)

2014-01-22 | 09:00:42
Therese Klintestam Skriver:

Bruuunt!!! Som du säger vill man se hästen inte ett stort blaffigt kandar. Så brunt helt klart!!! Finns många snygga bruna träns och jag tycker brunt känns mer exlusivt än svart :)

2014-01-22 | 09:15:53
Blogg/Hemsida: http://klintestams.blogg.se
Sofie Skriver:

Brunt, rundsytt utan lack! ;)

2014-01-22 | 09:50:51
Blogg/Hemsida: http://sofiesdressyr.horseworld.se
Anonym Skriver:

Säger samma som ovanstående, brunt, rundsytt UTAN lack :)

2014-01-22 | 09:53:03
Sandra Skriver:

Jag har en D-ponny som jag tävlar i dressyr på ungefär LA:P1 nivå.
Hemma går hon bra fram utan spö och sporrar (stundvis...) jag har lärt mig att inte klämma eller hacka med skänkeln och få henne snabb och lydig för skänkeln och hon reagerar bra för små hjälper HEMMA. Men på tävling dör hon helt. Hon stänger av i mitten av programmet. Har du några tips på vad jag kan göra?
// Sandra

2014-01-22 | 10:01:21
Alice Carlsson Skriver:

Klart du kan ha ett svart kandar! Och sen pärlpannband på vore ju jättefint på henne! Ses på lördag! Kram :) <3

2014-01-22 | 10:09:58
Blogg/Hemsida: http://carlssondressyr.blogg.se
Mikaela Skriver:

På min fux, som är mer svettfux på vintern men på sommaren blir han ljus, har jag svart träns och svart sadel. Eftersom han blir så mörk på vintern hade det inte blivit snyggt med brunt läder på honom. Dessutom är han stor, cirka 175, så det är ingen som bara sett hans träns. Det finns liksom för mycket häst för det. Men på en ljusare fux som jouleen, som dessutom inte är så stor tycker jag brunt läder är snyggare. Även om jag tycker svart läder är snyggast.
Men helt klart lack, spelar ingen roll om det är svart eller brunt!

2014-01-22 | 10:15:19
Anonym Skriver:

Jag tycker du ska ha brunt kandar om du har brun sadel och svart om du har svart sadel, rundsytt med vitfodrad nosgrimma och lack :)

2014-01-22 | 11:01:51
Olivia Gustavsson Skriver:

Jag tycker brunt är fint :)

2014-01-22 | 11:27:18
Blogg/Hemsida: http://oliiviiagustavsson.se
viktoria Skriver:

brunt

2014-01-22 | 12:00:09
Rosanna Skriver:

Svart helt klart passar till allt enligt mig!!:)

2014-01-22 | 12:38:39
Ellen Skriver:

Brunt utan lack, gärna rundsytt :) lack på bruna träns ser bara plastigt ut. Vill du ha lack så borde du ta ett svart träns :)

2014-01-22 | 13:29:40
Anonym Skriver:

Absolut ett brunt rundsytt kandar till en fux:-)) och naturligtvis med lack:-))

2014-01-22 | 13:53:08
Victoria Skriver:

Ett svart träns med lack kommer gå bra! Eftersom hon har så mycket vitt skulle det vara snyggt att ha vittfoder på nosgrimman, det ger ett mjukare och mer matchat intryck än bara helsvart då det kan bli aningen hårt. Brunt med lack ser bara plastigt ut så kör på svart! Det är klassiskt och snyggt! :)

2014-01-22 | 14:32:24
Matilda Skriver:

Hej!

Här är en bild på en häst som ser ut ungefär som Jouleen. Brunt kandar.
Länk:
http://www.hippotique.se/hast/utrustning-lader/rundsytt-kandar-med-lack

Hitta även en bild på en fux med bläs, fast svart kandar.
Länk: http://www.sannanilssondressyr.se/dyon-kandar-med-lack.

Tror Jouleen skulle vara snygg i respektive färger så det är bara att välja vad man själv tycker bäst om! =)

Lycka till med henne föresten! =)
Mvh,
Matilda

2014-01-22 | 18:06:55
Elin Skriver:

Jättesvårt val, jag hade sagt svart, då jag tycker svart lack är snyggare än brunt lack. Eftersom Jouleen har bläs så borde det svarta inte bli lika skarpt som på en utan.

2014-01-22 | 18:38:08
Maja Skriver:

Brunt! :)

2014-01-22 | 21:00:16
Blogg/Hemsida: http://majawallstrom.blogg.se/
Elsa Skriver:

Jag är för svart utrustning och kommer alltid vara det haha!:)
Jag tycker dock svart på fux. Det är fint att ha på mörkbruna hästar. För att de färgerna går ihop om du fattar :). Risken är ju att om man har brunt på fux så flyter inte färgerna in i varandra på samma sätt. Jag tycker svart. Visst det kan se lite hårt ut. Hellre det en ful färgkombo... Men om du hittat ett som flyter ihop med hennes färger så välj det. Sen tycker jag ett enkelt pannband. Annars blir det för mycket i ansiktet :)

2014-01-22 | 21:16:08
Alva Skriver:

Det bruna är väldigt fint på E-Type, men jag tycker nog att svart vore finast på Jouleen =)

2014-01-22 | 21:30:41
Kaffehörnan Skriver:

Svart tycker jag

2014-01-23 | 03:48:17
Blogg/Hemsida: http://www.kaffehornan.se
Frida Fransson Skriver:

blev kär i det svarta! vart kommer det ifrån? :)

Svar: Fint eller hur! Vet faktiskt inte, bild lånad ifrån googel.
Lina Dolk

2014-01-24 | 07:51:54
Blogg/Hemsida: http://friidafransson.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0