Utvärdering Jullan

Utvärdering Ridpass Jullan

Mycket bättre idag, vi fokuserade på små steg och låg form. Kontroll kontroll hela tiden. I övergångarna är hon inte tillräckligt snabb att bryta av, hon är inte stark däremot lite långsam att ta min förhållning ifrån galopp till skritt så nu lägger vi till en halt om hon inte tar övergången rätt. En förtydligande av övergången, blev mycket bättre efter bara några halter. Galoppen är bättre mer bärig men fortfarande brister det i styrkan men det kommer med tiden.

Gjorde mycket skänkelvikningar i både galopp och trav på diagonalen. Även där tyckte vi att hon var lite långsam så då fick jag se till att vara snabb med skänkeln utan att klämma och verkligen se till att hon var framför skänkeln= mycket bättre skänkelvikningar.

Imorgon ska vi jobba med förvändagaloppen och skolorna. 

Emelie har ju rullat iväg till Holland så nu gäller det att jag är supernoga med detaljerna och håller mig till planen själv hemma. Nyttigt men jag saknar redan att inte ha träningar inplanerade. 




1 Kommentarer till "Utvärdering Jullan"

Sofi Skriver:

Jag har en liten fråga, hur långt tror du att jullan kommer att räcka upp i klasserna alltså st. Georg elr Grand prix o så? Och vad kan jullan och vad kan hon inte för rörelser som kommer i dem närmsta programmen? Som tex. serier, piruetter mm.

Svar: Oj jättesvårt att säga nu redan. Men hon kommer räcka som youngrider häst sedan får vi se hur hon utvecklas. Hon hade startat Msv b4 på 63% innan jag köpte henne.
Lina Dolk

2014-01-29 | 22:38:39





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0