vintern!

Fråga: Tycker Briman och Fröken X är lite lika varandra, med stor bläs och vita strumpor som går högt på bakbenen. Fröken X är verkligen super fin! :)
En fråga, vad tycker Elin eller någon annan som kör dig och hästarna, om att köra i snö och när det är halt på vägarna med släp?
För min mamma som kör mig och mina hästar, kör inte en meter så fort det blir snö och halt, även om vi har en fyrhjulsdriven bil. Vilket stör vinterträningen väldigt mycket.

 

Svar: Haha ja jag vet, vi skojar om det på Brolöten att hon passar in med gänget. Emelie är ju lite frälst i fuxar med bläs om någon missat det ;)

Klart att det finns risker med att köa nu när snön kommit, men om inte så betyder det att jag förlorar min uppbyggnad med hästarna och hamnar rejält efter i utvecklingen så för oss finns det ingen tvekan om att låta bli trots snön. Man får se till att ta extra god tid på sig, inte stressa och ha bra däck på bilen och trailern.

Är det blixthalka så låter vi självklart bli annars så rullar vi, två gånger till Brolöten med hästar idag. Sedan Eskilstuna imorgon och Strömsholm på onsdag innan vi börjar om med turerna till Brolöten igen ;)

Idag blev det rackarns tajt om tid när jag skulle träna med Fröken X, jag trodde jag skulle vara där 15.30 men det stod klart och tydligt 14.30.. ouups! Men det gick.. hehe

 


0 Kommentarer till "vintern!"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0