En vanlig dag

Kommentar: Kan du inte skriva ett inlägg om dina vanor och rutiner på dagarna? Hur du tränar, hur mycket, vad du tänker på speciellt osv, ridning + utöver ridning isåfall vad och hur? 
men även hur du gör med kost & kompisar, fikar du, äter onyttigt osv eller tänker du mycket på den biten? 
Försök skriva ditt liv hur du gör de extra för att nå toppen :)
 
Svar: Hej!
En vanlig torsdag brukar se ut såhär (förutom idag)
 
05.45 fodrar jag hästarna och går in och äter frukost, jag äter rätt mycket faktiskt då jag är väldigt hungrig av mig vilket beror på att jag gör av med massa energi hela dagarna. Sedan går jag ut igen lastar in en häst som jag tar med mig till Brolöten där jag är på förmiddagarna på torsdagar. Hjälper till med morgonrutinerna där, sedan rider jag tillsammans med Emelie på morgonen, varier lite vilka som ska ridas med oftas Valle iaf! Sedan rider jag den hästen jag har med mig hemifrån samtidigt som Emelie så får jag hjälp undertiden hon rider. Åker hem igen klockan 10.00, Elin tar hand om hästen samt trailern och jag springer in och dushcar samt slänger på mig kläder innan bussen går 10.45
 
Sedan är det vanlig skoldag och jag är hemma igen vid 17 tiden. Då äter jag något mellanmål innan jag går ut till stallet, och det burkar vara risifrutti samt någon smörgår, ut till stallet och rider två hästar till samt tar hand om allt i stallet. Elin mockar nästan varje torsdag då hon jobbar kväll på torsdagar.
 
Jag äter middag när jag kommer in och sedan äter jag alltid något till kvällen, typ chips eller godis. Jag håller inte igen någonting på maten/godis då jag helt enkelt gör av med mera än många andra.
 
Eftersom jag går gymnasielinje med inriktning mot idrott så har min fysik blivit dubblad hur mycket som helst, jag är både starkare, uthålligare och har bättre kondition. Emelie sa igår att nu när jag blivit så stark gäller det att jag inte råkar rida på styrka i armarna, utan att jag verkligen tänker på att slappna av. Styrkan är till för att kunna sitta som en klistermärka i sadeln och orka rida i timmar.
 
Jag spelar även innebandy på söndagar när jag är hemma och hästarna är klara.
 
Sedan precis innan start klämmer jag inte direkt i mig godis och cola, utan då vill jag äta pasta helst som man står sig bra på och sedan efter ritten blir det gärna pizza och godis :)
 
Kompisar träffar jag inte så mycket på min fritid, har knappt någon ledig tid över. Utan jag träffar mina vänner i skolan samt på tävlingarna. Riktiga vänner blir inte sura för att jag aldrig kan vara med utan de har förståelse för min elitsatsning och heja på när det behövs.
 


3 Kommentarer till "En vanlig dag"

Maja Skriver:

Åh så glad jag blir att du också unnar dig saker ofta! Jag tycker allt för många äter för lite innan de ska träna, man bygger inte muskler om man inte äter! :) Du är så himla duktig, verkligen en av mina förebilder! Du verkar så himla ödmjuk och jag skulle verkligen vilja känna dig i verkligheten!
Nej men att se att du också unnar dig goda saker gjorde verkligen hela min dag! Man ska njuta av livet och ha det roligt!

Svar: Livet är till för att njuta och ha det bra ;) KRAM
Lina Dolk

2014-03-27 | 16:40:43
Julia Lindblad Skriver:

Kan inte du berätta mer om ditt gymnasieval? Vad du valde för skola, program och varför, hur du tänkte när du valde och funderade? Kram

2014-03-27 | 21:08:12
Blogg/Hemsida: http://mittlivsomponnyagare.blogg.se
Annster Skriver:

Fin häst :)

Svar: tack!=)
Lina Dolk

2014-03-28 | 12:39:32
Blogg/Hemsida: http://annster.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0