Kür

Vi sitter och spånar på en kür åt Jouleen och mig. Superkul!

Emelie har redan bestämt vilken låt jag ska ha när jag rider in: Dolly Parton - joelen 
Haha då blir Jullan glad!
Sedan har jag och Elin hittat en fotbollslåt vi ska ha med, men den får bli hemlig ;)

Ett lämpligt program ska sättas ihop också! Kuuuuul!

Jag älskar att få rida kür med Oj Oj och tror det blir minst lika kul med Jullan.

Bild ifrån Ungern när jag och Oj Oj segrade med våran kür :D 




2 Kommentarer till "Kür"

Ellen Skriver:

Wow vad kul! En liten fundering jag hade bara.. Mästerskapsprogrammet och lagprogrammet för juniorer (för det var väl typ de klasserna du red i helgen?), vad motsvarar de programmen för svårighet i "de vanliga" programmen"? Alltså typ medelsvår b/a etc? Och vad blir det för svårighet på din kür om man jämför med vanliga program? Kämpa på med allt! Kram

Svar: Hej! Juniorprogrammen klassas som Msv B! Det finns mall på ridsportsförbundets sida om vad som ska ingå i küren:) tack! Kram
Lina Dolk

2014-03-26 | 17:44:49
Louisa Skriver:

Hej! Tack för en superbra blogg!
Jag har en D-ponny som jag väldigt gärna skulle vilja göra en kür med, men vet inte riktigt hur jag ska göra. Hur gjorde du Oj Ojs kür och hur gör du Jullans kür?

Svar: Hej! Vad roligt! Du måste först läsa på vilka rörelser som ingår i küren, sedan gör du ett passande program och klockar rörelserna för att veta när musiken ska ändras. Jag kommer ta hjälp med detta då jag själv inte kan det! Sedan sätter man ihop musiken och roder upp programmet, det krävs alltid förändringar innan det är helt klart!
Lina Dolk

2014-03-26 | 18:16:56
Blogg/Hemsida: http://bylouisa.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0