Suget till handen

Kommentar: Hej lina! Tack för en super blogg och rolig läsning om dig och dina ponnys! Eftersom du tävlar på en nivån du gör så hoppas jag du har lite tips till mig. Jo jag har precis blitt medryttare en häst som jag ska starta div 1 lag (L:a1 nivå) nu till våren med. Och jag har ett stort problem och inte bara ett.. Jo jag har alltid haft hästar som hänger i handen men inte denna. Han är suuuper lätt i munnen och jag får inget stöd, hur gör jag?när jag har lätt för att bli stark när tyglarna är lagoma och när jag känner jatt jag blir stark tappat är jag tyglarna.. Sen har jag ett till problem. Han är skänkeldöd och seg... Hur gör jag? Svara gärna i ett inlägg
 
Svar: Hej!
Roligt att rida lag! Man ska eftersträva efter att han en häst som är lätt i handen men som har suget. Men absolut inte som blir tung och hängig. Det handlar om att rida in bakbena till handen där man samlar upp det hela. Mycket övergångar och se till att hästen bär sig själv.
 
Skänkeldöv - bort med spö och rid för sätet! Övergångar och rid in bakbena. Beröm så fort hästen svara framåt.


 
 


0 Kommentarer till "Suget till handen"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0