Träning är till för att utvecklas

Kommentar: Hej Lina! Tack för en otroligt bra och inspirerande blogg! Jag tänkte fråga dig en sak, alla hästar och ponnysar har vissa dåliga dagar/perioder. Vad gör du som ryttare för att fortsätta orka kämpa? Även när det är tufft? Jag själv har "bara" en ponny och vet att du har flera olika hästar du rider varje dag, tänker du bara på dem som gått bra? Eller hur "gör" du med passen som inte är/blir så som du vill ha dem? :-)

Svar: Hej!
Tack roligt att höra! 
Jag har aldrig problem att finna motivationen att träna vidare. Det man måste inse är att det ska vara saker som inte går bra på träning, annars tränar man på för lätta saker hela tiden och höjer inte sin nivå. Skulle jag bara göra samma sak varje gång så blir det ingen utveckling. Sedan kan det ju vara så att hästen är tung i handen eller stel men det kan även vi människor vara. Då får man ändra om sitt pass och fokusera på lösgjordheten istället. Träning är till för att utvecklas och då tar jag fram våra brister som ska bli bättre. Medan på tävling får man lov att dölja sina brister istället ;)




1 Kommentarer till "Träning är till för att utvecklas"

Annika Skriver:

Så snygg häst :D

Svar: :)
Lina Dolk

2014-03-08 | 10:17:16
Blogg/Hemsida: http://blogofphoto.webblogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0