Träningen idag

Träningen idag innehöll typ allting, det gick pannkaka, det gick bra, det kändes okej och sedan kändes det grymt. Jag kände wowkänslan och sedan kände jag kaoskänslan.
Ja alltså allting.

Fick beröm för att Jouleen rör sig bättre, tar för sig mera och bättre takt. Vilket var roligt!
Fick mycket hjälp med hur jag ska se till att få igenom ställningen, fick mig en riktigt tankeställare och ska verkligen ta åt mig av att jag måste bli bättre på att förbereda och faktiskt agera i min ridning.
Sedan jobbade vi mycket på formen, på nationellnivå är det stenhårt med att hästen inte får vara för lång i sin form, och den får absolut inte gå bakom, utan den ska bära sig själv med eftergift. Svårt!

Men det är så otroligt mycket detaljer så jag blir alldeles snurrig och tappar bort mig ibland, mycket som ska ändras och styras upp vilket ger mig kaos i hur jag ska göra.
Måste bli mer teknisk i min ridning och inte bara satsa på power.

Vi gjorde fina slutor idag i både traven och galoppen, det var skönt för dom har vi kämpat med. Sedan gjorde jag en dålig ryggning. Red in i halten, väntade inte så hon stod ordentligt utan bara tänkte bakåt. Helt fel, först måste jag se till hon ställer upp sig ordentligt, väntar på mig, sedan ryggar jag för bena och sätet,inte handen! 

Haha Emelie har blivit mycket mer rak och hård mot mig. Och det är hon för att hon verkligen vill hjälpa mig, vilket jag uppskattar! Chris är lite snällare och ber mig tänka till medan Emelie säger TÄNK! 


Oj Oj kommer hem imorgon! Älskade bästa Oj Oj!


1 Kommentarer till "Träningen idag"

Makan Skriver:

Bara en fundering: rider du alltid utan handskar och varför? :)

Svar: Svarat i i lägg :)
Lina Dolk

2014-03-18 | 23:02:10





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0