Vikten!

Vi kämpar med att få upp Jouleen i vikt, och det börjar bli resultat! Härligt!
Vi har kollat tänderna på henne, avmaskat, börjat ge lucern, ökat krafften samt fri tillgång på hö och vi ger även myoplast. 

Dock är rumpan väldigt liten fortfarande, hon behöver mer muskler och fett där. Men det viktigaste just nu är att det har vänt :) 







4 Kommentarer till "Vikten!"

Elina Skriver:

Hej! Jag tävlar dressyr med min ponny, han är relativt musklad (kan alltid bli bättre) men ett problem vi har är i just travökningarna. Han orkar inte riktigt trava heela diagonalen. Vilket ställer till lite problem när vi snart ska debutera nationellt och det då blir långa diagonaler. Han är stark nog att klara allt annat bra osv, det är just ökningarna. Tror du att det är styrkan han behöver träna upp eller konditionen? Tips på några styrkande övningar isåfall?

I övrigt tycker jag du är otroligt duktig med dina hästar och din blogg är en oerhört stor inspirationskälla. Tack för alla tips du gett mig och inspirationen för att bli bättre! :)

Svar: Svarat i inlägg :)
Lina Dolk

2014-03-29 | 21:29:08
Anonym Skriver:

Ge Dynavena, det blir de jätte runda av :-)

Svar: Ska läsa på om det :)
Lina Dolk

2014-03-30 | 10:45:29
Emma Skriver:

Prova equitop myoplast! Det hjälper jätte mycket är som ett mirakel!Har haft det på min unghäst när han föll ur och behövde komma upp i vikt snabbt:)

Svar: Ja det funkar super! Hjälpte Oj oj när han också stod på det:) kul att det hjälpte dig med!
Lina Dolk

2014-03-30 | 18:48:19
Emma Skriver:

oj såg nu att du redan ger henne myoplast;) hahah sorry :)

Svar: ;)
Lina Dolk

2014-03-30 | 18:49:54





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0