Baklänges

Fråga: Varför lastar ni så de åker baklänges? Finns det någon speciell andledning? Hoppas träningen går bra!(:       

Svar: hej! När jag hade Lilla Prim min b-ponny så kastade han sig under rampen flera gånger så fort man öppnade bakrampen, han gick tom omkull en gång och det blev en farlig grej helt enkelt. Då byte vi trailer till denna som de går rakt ur istället för backar.

+ man kan lasta ut själv utan hjälp då man öppnar själv och inte behöver någon som öppnar bak och man håller i hästen fram
+ stort utrymme framme vid hästen så man kan tränsa med gott utrymme
+ hästen tar inbromsningarna väldigt bra när de åker baklänges

- trångt att lasta in dom då det blir en snäv sväng
- man måste först lasta innan man kan packa in alla saker, så det går inte förbereda kvällen innan om man ska iväg tidigt

Vi är jättenöjda med vår transport!





2 Kommentarer till "Baklänges"

anonym Skriver:

Hej kan inte du lägga ut ditt schema du brukar ha innan tävling? Behöver lite planerings hjälp :)

Svar: Hej! Ligger ett uppe nu inför Karlstad :)
Lina Dolk

2014-05-06 | 20:23:40
Fanny Skriver:

Jag tycker också bäst om såna här transporter, dock brukar jag ändå låta hästen åka framlänges dvs jag lastar bakifrån och tar ut framifrån. Har inte haft i två hästar med så mycket grejer att jag skulle behöva sätta saker i trailern, utan antingen två hästar och alla saker i bilen, eller en häst och sakerna bredvid så att de inte är i vägen vid urlastning.

Svar: Vi vill inte ha hästsakerna i bilen då det bör så stökigt/hästlukt delux ;) men vi har skåpet så är smidigt iaf !
Lina Dolk

2014-05-06 | 22:36:40





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0