Träningen med Rulle

Träningen med Rulle går bra, vi har lagt in en heldel konditionsträning på honom då han behöver biffa till sig samt få mer styrka. Så han kämpar på upp och ned för backarna med fröken Jouleen ;) 

Igår tränade vi mycket att han ska gå av sig själv utan att jag behöver rama in honom så mycket. Han har en väldigt fin galopp i naturlig uppförsbacke och stor gest men ibland om jag tar bort bena så tror han att det är övergång till trav som gäller. Jag vill att han ska rulla vidare utan att jag ramar om honom med bena. Sedan är det en del jobb med övergångarna att han ska få mer styrka och balans i dom . Traven funkar bra! Vi har ju bara känt varandra i en vecka men vi trivs med varandra :) 

Han är härlig att rida och väldigt lovande för framtiden. 




3 Kommentarer till "Träningen med Rulle"

Matillda Skriver:

Hur fungerar det när du har hästar i träning. Bestämmer du helt hur de ska ridas hur ofta de ska ridas ut texeller bestäms det med ägarna?

Svar: Ja jag har bestämt upplägget men sjävklart kollar jag med ägarna om de har några önskemål.
Lina Dolk

2014-05-27 | 13:40:47
Ebba Skriver:

Min häst bryter också lätt av när jag tar bort benen, hur kan man träna på det?

Svar: Man får helt enkelt lov att börja lita på att hästen ska gå iaf och lära sig att inte hjälpa till hela tiden. Utan bort med bena och rätta hästen istället :)
Lina Dolk

2014-05-27 | 14:18:30
Anonym Skriver:

Hur lägger du upp konditionsträning?
Vad gör du & hur länge?
Börjar du hårt eller trappar du stegvis uppåt?

Svar: Kommer ett inlägg snart :)
Lina Dolk

2014-05-27 | 19:40:00





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0