Lindade ben

Fick frågan av Lisa varför jag lindar bena.

Mitt svar är för att dels för att de inte ska slå sig själva när jag tränar, och att det ger ett bra stöd. Back on track är även super att använda nattetid då de förebygger och lindrar eventuella skador. E-type som är en mästare på att sparka sig själv i hagen kan ibland vara lite svullen om bena när han kommer in, då kyler vi och lindar sedan på back on track paddar så är svullnaden nere dagen därpå. OJ OJ dom går det svåraste man kan göra med ponny i dressyren är helt enkelt passarna ska lindra då det är ett muskelskydd, det ger värme och det ökar ju blodcirkulationen.

Hoppas det var ett bra svar som du nöjer dig med!




En fråga till angånde back on track:
Jag har hört att det inte är bra om back on track paddarna blir blöta är det något som är sant?:)
Svar: Jag har också hört att det inte är bra, utan alltid att bena ska vara helt torra eller paddarna. Dock har jag inget svar på varför ;) Men det är väl för att fuktigt bidrar till att huden blir irriterad. Endel säger att det känns lite "brännaktigt" om man lindar med back on track på fuktiga ben. Har inte det problem utan kan alltid vänta ut att det torkar.



8 Kommentarer till "Lindade ben"

hanna svensson Skriver:

du vet väl om att det inte är bra att linda för ofta (varje dag) ?

2011-11-10 | 16:59:59
Lisa Gustafsson Skriver:

Tack Lina det va ett toppen svar tycker jag nöjd med svar !



juste måste passa på och beröma för en toppen blogg :)

2011-11-10 | 17:50:48
Anonym Skriver:

Tack Lina det va ett toppen svar tycker jag nöjd med svar !



2011-11-10 | 17:51:57
Bella !Landslagsryttare Skriver:

Jag lindar också våra hästar varje dag , vilket är super, man slipper verkligen skador och svullna ben.



svar till Hanna svensson: det är absolut ingen fara om man lindar bena med vanliga paddar, men man ska inte linda med back on track varje dag, för det tar bort effekten! ;)

2011-11-10 | 19:27:53
Blogg/Hemsida: http://bellat.devote.se/
Elli Skriver:

Hej lina! Måste bara få säga att du är grym, både i stallet, på bloggen och på hästryggen! En riktig insparationskälla även fast jag är lite äldre, keep up the good work tjejen!

2011-11-10 | 20:06:56
Anonym Skriver:

Jag har hört att det inte är bra om back on track paddarna blir blöta är det något som är sant?:)

2011-11-10 | 20:54:52
sofia Skriver:

Bra svar. Back on track är super att ha. Ja använder alltid back on track paddar efter vi har tränat hoppning. Då ja i år börjat lägga ner mycket tid på Ior i dressyren,lindar ja även benen,när ja tränar. Back on track täcke har min polle på sig,ett par timmar varje dag. Självklart uppe håll,enl instruktion. Efter träningarna får han ha det även över natten. Super kul att du svara på allas frågor. Grymt bra blogg. !!! Hålleer med Elli,ja är lite äldre,med du inspererar mig. Kram på dig o pollarna

2011-11-10 | 22:04:38
Blogg/Hemsida: http://irrorman.blogg.se/
Thilda Skriver:

Måste tacka för en helt otroligt bra blogg! Plus att du och Oj Oj är de som klär upp outfiten ovan allra bäst :)

2011-11-11 | 07:12:32
Blogg/Hemsida: http://vickelbyponny.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0