tips städning

Tips ifrån Elsa när man gör rent borstarna: Tappa upp riktigt varmt vatten i diskhon o häll sedan 1dl salt. Lägg borstarna i saltlösningen en halvtimme o skölj sedan dem under kallt rinnande vatten för att få bort saltet. Låt dem sen torka i rumstempratur.Jag gör det med mina borstar o dom blir som nya! Funkar super!:)
 
Pernillas tips för borstarna: Vi använder virkon när vi tvättar sånt - så vet vi att det verkligen blir helt rent :)
 
Fia: Tvättar borstarna i örngott så är man rädd om tvättmaskinen! Smart, då blir mina päron göada också ;)
 
Måste ju dela med mig av de bra tipsen som kommer in på städning i stallet, detta ska prövas! =)
 


1 Kommentarer till "tips städning"

Frida Skriver:

Ska du vara med i Årsta-Runstens elitlag? :)

Svar: Nej, oj oj tar det lugnare just nu. Han har gjort illa sig lite så vi "vågar" inte chansa utan låter han ta det lugnt hemma just nu.
Lina Dolk

2012-09-02 | 10:29:22





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0