Mina tankar

Mina tankar runt att kvalen ändras nu känns trist eftersom att det är så få tillfällen med tävlingar på nationellnivå med de klasserna, men jag tror att det kommer komma ut flera tävlingar.

Sedan är det väl bra med att kvalen ska ske på nationellnivå då det är högre krav på nationellnivå än regional och det är de bästa som ska till SM, klasserna på SM går i feiklasserna så då ska de kvalas i de med.. 

Jag vet inte om alla som har SM kval på det gamla viset får behålla dom eller om alla måste kvala om? Ingen aning någon som vet? Såg att hoppningen för juniorerna ändras också men de fick kvala in med de gamla också som hade det redan. 

Men man får tänka så här: kan jag inte kvala på nationellnivå har jag inget att göra på SM iaf, man får träna vidare och utvecklas. Men man ska såklart inte hänga läpp ännu, ut och träna nu direkt, exakt det ska jag göra!:) 

J





5 Kommentarer till "Mina tankar"

Ellen Skriver:

Du är så duktig lina och är en rutinerad ryttare på nationell nivå. Du har dessutom hästar som kan gå på den nivån. Det du behöver göra är att tänka som när du rider nationellt på ojoj! Jag tror du fixar kvalen lätt! :)

Svar: OJ OJ har inga problem med kvalen han kan gå baklänges ;) värre för etype aå vi får träna på och satsa på SM för hans del 2015!:)
Lina Dolk

2013-12-28 | 08:47:44
Tilde Skriver:

Hej Lina! Tycker du är fantastiskt duktig. Casanova mår toppen och är jätte fin. Jag har en fråga. Gäller de här kvalen även för ponnysar? Kram Tilde & Casanova<3

Svar: Hej! Gullig du är:) roligt att höra om Casanova!:) kvalen för ponny är som tidigare. Kram
Lina Dolk

2013-12-28 | 12:52:51
Blogg/Hemsida: http://tildecarlengard.blogg.se
Anonym Skriver:

Om man tänker kvala c- ponny till nationellt, är det då 62% eller 64% man behöver uppnå i två ritter? 😊

Svar: 62% till nationellt!:)
Lina Dolk

2013-12-28 | 12:53:36
Linn Skriver:

Du är så jäkla häftig med ditt tänk! Istället för att se nya saker som kanske inte alltid är till ens fördel, så gör du något åt det. Det är starkt och jag inspireras så av dig :D

Svar: Vad kul att du skrev så:) jag tycker att det är onödigt att lägga energi på det man ändå inte kan påverka :)
Lina Dolk

2013-12-28 | 14:41:23
Anonym Skriver:

Tycker faktiskt de nya reglerna är bra! Man får förhoppningsvis med de bästa till SM och arrangörerna kommer behöva lägga fler FEI program, man kommer få bättre rutin i de programmen vilket förhoppningsvis ger bättre resultat internationellt:)

Svar: Absolut! Hoppas fler tävlingar kommer med klasserna bara.
Lina Dolk

2013-12-28 | 17:48:40





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0