Överladdad ponny!

Årets första start är nu avklarad! Jag är ganska nöjd, Oj Oj var helt otroligt taggad!
 
Det var väldigt trångt på framridningen, men han kändes mjuk och fin och framför skänkeln. Kände på honom att han var otroligt glad att få tävla igen!
Fina svansen!
 
Men när jag kom in på banan så taggade han till rejält och var mer i luften än på marken..
Han gjorde det för att han var glad, det var ju skönt att han tycker det är kul men jag får hoppas han håller sig i skinnet imorgon. Dock brukar han bli lite extra laddad av sin kürmusik men det är ju inomhus så det ska nog gå bra :)
Jag la ner honom i formen och försökte få honom att slappna av sekunderna innan jag red upp på medellinjen. Han slappnade av men hela ritten fick jag mesrida för att han skulle hålla sig lugn.
Väl i programet kändes han helt okej men det blev missar pga av att han var laddad och jag kunde ju inte ha det trycket som jag vill ha.
När han kom in i boxen kissade han på en gång, så jag tror att det var en blandning av att han var glad, kissnödig, taggad, utomhus (har ridit i ridhus mest under vintern) och att det blåste lite.
 
 
Men vi slutade på 65,59% och slutade 5a, så vi taggar om tills imorgon och hoppas jag att vi gjorde av med energi idag och att jag är koncertrerad till 110% :) Planen imorgon är att ha samma känsla på framridningen men att stämma av mer i programet.


3 Kommentarer till "Överladdad ponny!"

Maja Skriver:

Jätte fina! Lycka till imorn. :D

Svar: tack maja!
Lina Dolk

2013-03-30 | 20:28:26
Blogg/Hemsida: http://majawallstrom.blogg.se/
Matilda Skriver:

Så snygg han ser ut, ni passar verkligen med varandra:)

Svar: tack! dock behöver han slappna av mer, ryttaren med ;)
Lina Dolk

2013-03-31 | 01:51:32
ida Skriver:

Fantastiskt fin ponny!

Svar: tack! =)
Lina Dolk

2013-04-02 | 09:01:32
Blogg/Hemsida: http://idalundell.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0