Hästar som gäspar.

Michaela: Vet du vrf hästar gäspar? Har tänkt på det skit mkt det senaste när jag sätt hästarna, är det samma för hästar som för människor? Intressant faktiskt!:)

Svar: Oj intressant fråga. Men jag tror det är precis som med oss människor, antinge gäspar de för att de är trötta helt enkelt. Och något som ofta förekommer är att hästar gäspar när de blir masserade eller behandlade med laser/nålar, jag tror att när deras spänningar släpper då gäspar de. Tror helt enkelt när de är tillfreds och nöjda så då gäspar de. Fast det finns ju som med oss människor, endel som är nervösa gäspar för det, meeen det kanske är för att just slappna av?
E-type är en häst som kan stå på gången när Elin gör iordning honom, han kan gäspa upp till 10 gånger och står bara och njuter vid borstningen. =)



1 Kommentarer till "Hästar som gäspar."

jessica wadst Skriver:

pommac brukar gäspa när han är uttråkad xd tex när jag knoppar :p

2011-11-19 | 20:24:29
Blogg/Hemsida: http://jessiewadst.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0