Bommar.

Något som jag märkt på mina hästar är hur bra de förbättrar sin trav efter jag har tränat på bommar. Jag lägger ut bommar i hörnen, så rider jag på en 10 meters volt, sedan lägger jag bommar på diagonalen samt på stora mittvolten. Allt för att hela tiden kunna kontrollera deras travsteg. Casanova har fått väldigt fina bakben av detta, han tar i mer samt att han känns mer taktmässig.
OJ OJ som har stor gång behöver jag kontrollera de små stegen bättre så han får trava över bommar med mindre avstånd.
Varannan gång rider jag över bommarna längst in ,alltså på den med litet avstånd och sedan nästa varv travar jag på och de får ta i mer och trava på större avstånd mellan bommarna.
Att träna mycket på bommar har jag fått tips av min hopptränare Sara Li, även vi som är inriktade på dressyren har stor användning av bommar.


1 Kommentarer till "Bommar."

Noomie Skriver:

Jättefin blogg du har! :)

2011-10-13 | 13:22:54
Blogg/Hemsida: http://lexx.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0