Svar på frågor

Svar på frågorn 

Fråga: Hur ofta har dina hästar ledigt? Är du bra "vän" med din tränare? Vad tycker du om att rida med hjälptyglar av någon form? Bra och inspirerande blogg :)

Svar: Ove såm är yngst går såklart minst, cirka 5 gånger i veckan rids han, de andra två dagarna har han vila och får gå i hagen hela dagen. Casanova och Oj Oj går cirka 6 dagar i veckan, men med väldigt varierande arbete. Jag rider aldrig mer än 3 dagar på banan, utan då lägger jag in andra saker.

Emelie Brolin är min tränare, och hon är vän till familjen. Elin och Emelie har känt varandra länge och jag har varit på läger/träningar där sedan jag var vädigt liten. Emelie är en träna, förebild och vän. Vi rådfrågar alltid med Emelie om det är något speciellt.

Jag använder alltid hjälptyglar när jag lingerar,annars är det inte direkt någon vits med longeringen, utan jag vill att hästarna jobbar rätt med ryggen och bakbena, annars tror jag snarare att det mer sliter på hästen än att man bygger upp hästen.

Fråga: Vem är din idol inom ridningen?

Svar: Har många duktiga ryttare jag ser upp till, alla som rider mjukt och fint med power tycker jag är häftiga och när man kan se sambandet mellan häst och ryttare.

Fråga: Hur ofta och mycket äter du en vanlig dag? är du noga med att äta nyttig elr är du en all ätare ?;)

Svar: Jag äter väldigt mycket och ofta :P Jag tänker aldrig på vad jag stoppar i mig och jag gillar att baka. När jag rider så många hästar som jag gör så gäller det att äta ordentligt för att orka.

Fråga: Hej hej! Måste börja med att du är himla duktig, tack för en bra blogg! Var ser du dig i framtiden med hästarna, har du funderat på om du vill jobba med hästar som yrke? Är såklart inte helt lätt att leva på, men hur ser din drömframtid ut? Vilken egenskap tycker du är en av de viktigaste hos en bra tävlingsponny? Vad gillar du att göra på fritiden, utöver hästarna? Lycka till med allt!

Svar: Tack snälla! Just nu vill jag utbilda mig till idrottslärare, men jag kommer alltid hålla på med hästar tror/Hoppas jag. Vilken dröm att ha två-tre egna hästar på hög nivå i dressyren och få åka runt och tävla med dom.
Bästa egenskapen hos hästar tycker jag är de som verkligen vill jobba, de som gillar att lära sig saker och är nyfikna av sig. Jag har inte så mycket fritid över, men när jag väl har det så umgås jag med vänner samt att jag gillar att titta på fiöm och shoppa. Just nu nördar jag serien One Tree hill!

Fråga: Kan du dessutom visa alla dina schabrak? :))

Svar: Det ska jag ordna =)

Fråga: Vad gillar du för musik? :)

Svar: Oj jag lyssnar på allt! tråkigt svar, men så är det =)

 Fråga: Såg att du inte var med i landslaget längre ?! :o :o
 Svar: De går efter senaste resultaten och jag har inte tävlat sedan SM. Men mitt mål är att få komma med i landslaget och få tävla NM med Oj Oj. I vinter kommer jag satsa stenhårt på träningarna och fullt fokus på Oj Oj. 

Fråga: Vad använder du dig av för klippmaskin till dina hästar? Klipps de året runt? ;) kan du visa några snygga tävlinsschabrak? :D tack för en super bra blogg !!:D

Svar: Kan visa bild på klippmaskinen i veckan, Ove ska klippas denna vecka inför championatet. De klipps cirka 2-3 gånger per år, jag tycker att om man klipper hästen så ska man göra det regelbundet, och sedan täcka de ordentligt. Tack snälla!

Fråga: vad använder du för paddar när du lindar Ove? - Har det varit några och provridit Cassanova? - När blir Ove till salu? - har du någon "svaghet" som ryttare?
Tack för en inspirerade blogg! :)
 
Svar: Ove har inga paddar, hans ben är för korta för att det ska bli bra med de paddar jag har, Så jag lindar alltid med fleecelindor på honom.
 
Casanova har en familj som är väldigt intresserade av honom, och flera som vill provrida, vi får se hur det blir med detta. Vill inte skriva så mycket om det innan jag vet då jag själv tycker det är väldigt jobbigt att sälja honom även fast jag vet att vi måste =(
 
Sir Owein kommer vara till salu inom kort, jag blir för lång och han behöver komma till en ny mindre ryttare. Men ännu har vi inte "lagt ut honom på annons".
 
Oja jag har många svagheter som ryttare som jag jobbar med, en sak är att jag måste bli lite snabbare i reaktionerna.  Tack snälla!
 

Fråga: Hej! Tack för en rolig och bra blogg:). När börjar och slutar du skolan, berätta hela veckan. Kan du visa all din utrustning som du har till dina hästar och dig:)? Tycker du e sjukt duktig! Lycka till!

Svar: Hej! Jag är hemma ifrån skolan 16.10 varje dag nästan utom fredagar då jag slutar tidigt, då är jag hemma strax innan 14. Kommer bilder på min utrustning :) tack snälla!

Fråga: Vilka bloggar läser du?? Vore kul att veta så man kan börja följa andra omtyckta bloggar mer än din :) älskar din blogg!!!!!!!!!

Svar:: Jag läser mååånga bloggar, men de jag tittar in dagligen på är www.dressyrmupparna.se www.linnolsson.se alla mina kompisars bloggar, min tränares blogg. Sedan de som lämnar kommentarer i min är jag ofta inne och kollar i deras för att se vem det är som har skrivit, alltid kul att få en bild :)



1 Kommentarer till "Svar på frågor"

Anonym Skriver:

Skriv dina kompisars bloggar :)

Svar: ska ordna det =)
Lina Dolk

2012-09-17 | 20:00:55





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0