Belöning

Vi är väldigt noga med att ge våra hästar belöning. Jag tror att hästarna lär sig dubbelt så snabbt om man berömmer direkt :) Det gäller att vara snabb så de förstår vad det var som var bra, antingen med rösten eller en klapp! 

Efter passet brukar vi även ge en liten godisbit som belöning.

Jullan är inte så förtjust i socker som de andra så det fick bli en burk med hästgodis i som Kvalite Häst och Hund sponsrade hästarna med en full påse :) 




2 Kommentarer till "Belöning"

Alva Skriver:

Hej Lina! Jag tänkte att du kanske kan hjälpa mig med en sak. Jag ska debutera nationellt nästa helg och jag börjar redan känna av lite nerver. Jag brukar oftast inte bli nervös men när jag blir det är jag det på framridningen men sen inte inne på banan. Det gör att på framridningen rider jag lite halvdant och min ponny blir lite spänd, och sen på banan släpper jag nerverna men dem sitter kvar i min ponny och då kan jag inte riktigt rida honom. Iaf inte som jag behöver rida för att han ska gå som bäst. Har du några bra tips på vad jag ska göra för att inte bli nervös? Och hur jag ska göra för att slappna av när jag blir det?
Tack på förhand! // Kram

Svar: Hej!Se till att du har en ordentlig plan och upplägg med allting och att du endast fokuserar på dig själv ovh hästen. då brukar man kunna hålla undan sina nerver =) Hoppas det går bra, lycka till!=)
Lina Dolk

2014-04-06 | 11:20:34
Anonym Skriver:

Hej lina! Är det erat egna ridhus som ni rider i eller är det någon annans?:-)

Svar: Hej! Vi har ridbana hemma men skrittvstånd till detta ridhus :)
Lina Dolk

2014-04-07 | 07:31:15





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0